Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RSS

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Conrad:

Det ser umiddelbart ud til at følge standarden for RSS 2.0. Der kan heller ikke være tvivl om hvad måneden er, eller hvilken tidszone. Det ser også ud til at tidszonen er korrekt omregnet fra CET til GMT.

Dvs. ligesom på siden rykkes en tråd oppe i RSS-feeden, når den har nye indlæg/svar. Er det dét som udgør problemet for jer? Hvis ja, hvordan synes I indlæggene burde sorteres i RSS-feeden (hvordan var de sorteret dengang det virkede) ?

Aha det er sgu nok der hunden ligger begravet. Godt set.

For det er lige præcis det der ikke skete før og som var grunden til at RSS var smart.

Før fik man nemlig kun en RSS, når der startede en ny tråd. (Hvilket jeg foretrak fordi jeg så kunne gå ind og se trådstarten og vælge om den var interessant nok til at abonnere på den via email. Altså et hurtigt overblik over de nye tråde i en kategori.)

Mht min post i supportforumet, så  er den stadig ikke offentliggjort af en eller anden årsag, så jeg har lige sendt en PM til Rob

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:12
Jeg abonnerer via RSS på et lukket forum her på Amino, og efter opdateringen har jeg oplevet der ofte dumper en hel masse gamle tråde ind - også selvom der ikke er sket noget nyt i dem (ingen nye kommentarer). Jeg oplever også hver dag at der vises tråde som slet ikke hører hjemme i det pågældende forum som jeg prøver at abonnere på.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:01

Sune Christesen:
Jeg abonnerer via RSS på et lukket forum her på Amino, og efter opdateringen har jeg oplevet der ofte dumper en hel masse gamle tråde ind - også selvom der ikke er sket noget nyt i dem (ingen nye kommentarer). Jeg oplever også hver dag at der vises tråde som slet ikke hører hjemme i det pågældende forum som jeg prøver at abonnere på.

Måske fandt vi ikke den begravede hund alligevel så. For når jeg ser nærmere på min RSS Reader, kan jeg se at jeg oplever de samme ting som Sune gør.

Fx finder jeg i feedet for Freelancer Match dette indlæg som ligger i en helt anden kategori.

Og dette indlæg finder jeg i feedet for Søgemaskineoptimering

For at gøre forvirringen total, så kan jeg ikke finde de to fejlplacerede indlæg, hvis jeg gennemsøger teksten (vis kilde) i hvert af de to feeds som de fejlagtigt vises i i min Google Feedreader.

Det er helt sort.. Måske er det sådan nogle midlertidige hik som Feed Readeren fanger og gemmer, eller hvordan faen mon det kan hænge sammen?

En anden ting - tilbage til det med datoerne: 

Prøv lige at se hvordan listen former sig korrekt, når jeg ser på feedet i Explorer og forkert, når jeg ser feedet i Google Chrome browseren - og helt forkert, når jeg ser det i Google Reader. (Kan ikke få Insert Media til at virke her i amino-editoren? Så filerne har jeg uploaded til et andet sted)

Det er ren forvirring, og det værste er at jeg ikke tror det bliver løst før en teknikker med en stærk sans for RSS sætter sig ned og skiller skidtet ad for at finde hoved og hale i det.

Det hører med til historien (for dem som ikke er brugere af RSS readers og sårn) at der normalt aldrig er denne slags problemer med rss feeds fra danske eller engelske sites. Det plejer bare at køre som smurt.

..Og så er tråden ellers endelig i gang i supportforumet: http://dev.communityserver.com/forums/t/504521.aspx

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:49

Vi har nu rettet en lille fejl, kan i se om det har hjulpet?

Dbh Martin

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 10:21

Jeg har 211 nye gamle RSS poster i min aminomappe siden i går, så jeg starter lige med at markere dem alle som læst, og så skal jeg nok holde øje med det op ad dagen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 16:18

Martin Thorborg:

Vi har nu rettet en lille fejl, kan i se om det har hjulpet?

Dbh Martin

Det er desværre stadig helt tosset med RSS, Martin.

Jeg ryddede op i min feedr reader i dag (Google Reader) og gik ind på amino og fandt de friske feed urls.

Tænkte at jeg ville starte lidt simpelt med at abonnere på gruppen omkring Internet: http://www.amino.dk/forums/TopicsActive.aspx?ForumID=&GroupID=7

Her skulle feeded så være for internet-gruppen: http://www.amino.dk/forums/aggregaterss.aspx?Mode=2&UserName=saugstrup&Token=a860a2e6-22cc-4fc4-8bac-5d5f8600729f

Men nu har jeg lige i min feed reader fået besked om 4 nye emner på det feed, og ingen af dem hører hjemme i Internet-gruppen:

http://www.amino.dk/forums/p/48175/286759.aspx#286759

http://www.amino.dk/forums/p/44288/265637.aspx#265637

http://www.amino.dk/forums/p/48173/286719.aspx#286719

http://www.amino.dk/forums/p/42245/254722.aspx#254722

Det er altså sørgeligt at det ikke bare kan komme til at virke, når du har betalt så meget for systemet. Har aldrig set lignende problemer med feeds fra alle de andre websites som jeg abonnerer på. De sku' ha' et spark i røven, de CS-folk! :-)

Hilsen Anders

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:36
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:45
Har du hørt yderligere fra dem Anders? Jeg kan se der ikke er skrevet noget nyt i tråden hos Telligent.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 07:00

Nej, Sune. Jeg har ikke hørt noget nyt. Til gengæld er det som om tingene er faldet lidt på plads i RSS feed-ene i mellemtiden. Har ikke haft øjnene grundigt på det, men tror at det ikke er helt så slemt som tidligere.

Hilsen Anders

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:25
Okay, jeg synes desværre ikke jeg har oplevet nogen bedring og det virker som om de enten har glemt det eller også bare fejet problemet væk indtil videre. Man må vel bare krydse fingre for at det bliver rettet i en snarlig opdatering :)
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)