Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 6 ud af 19 (188 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så ikke rigtigt. Hvis selskabet stiftes som et 125.000 kr. selskab skal der være en egenkapital på min. 125.000 kr. i selskabets leveperiode og alt hvad der trækkes ud af selskabet er løn eller udbytte.

Hvad der kommer til at gælde med de andre friheder skal jeg ikke kunne sige (formoder du tænker på det med anpartshaverlån).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:40

Er du sikker på det? Det lyder da højst mærkværdigt og i strid med, hvad man ellers hører! Så vidt jeg ved, så er det da meget almindeligt, at man sætter pengene ind på en konto, når selskabet stiftes, og bagefter kan man trække dem ud igen.

Lige så snart selskabet begynder at investere, står der jo alligevel ikke længere 125.000 på kontoen, så at der skal stå det i hele selskabets levetid giver da ingen mening?!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:48

Ja selvfølgelig er jeg da sikker på det. Jeg siger jo ikke at det er de samme 125.000 kr. der skal stå der og det er underordnet omde 125.000 kr. står i likvider eller værdipapirer, driftsmidler o.l

Jeg håber da ikke at du kender nogle der bare sætter pengene ind på en konto og trækker dem ud igen. Så vil jeg jo mene at de har et problem. 

Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:49

Hej Per.

Jeg har netop selv sfiftet et s.m.b.a for den nette sum af 375 kr.

Jeg har hentet stiftelses dokument samt vedtægter på dokumenter.dk, og så har jeg ellers selv udfyldt disse og sendt dem ind.

www.eogs.dk finder du den blanket du ligeledes skal udfylde, og udfylder du den forkert, ringer de til dig, og forklare hvad der skal ændres, på det punkt er de MEGET hjælpsomme, ja, man fatter det ikke, men det er de altså ;-)

Det er meget enkelt, så spring ud i det.

God "tur"

De Bedste Hilsner

Anderloni

Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:51

Hej Igen.

Vær opmærksom på der skal være min. 2 stiftere

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 15:59

Skattekonsulenterne:

Ja selvfølgelig er jeg da sikker på det. Jeg siger jo ikke at det er de samme 125.000 kr. der skal stå der og det er underordnet omde 125.000 kr. står i likvider eller værdipapirer, driftsmidler o.l

Jeg håber da ikke at du kender nogle der bare sætter pengene ind på en konto og trækker dem ud igen. Så vil jeg jo mene at de har et problem. 

Hvad så hvis selskabet har tabt penge, og nu kun har 50.000 tilbage? - SKAL selskabet så lukke, fordi nu har det under 125.000...?! Hmm

Jeg kan altså ikke forstå, at jeg er den første, du hører om denne fremgangsmåde fra?! Jeg har hørt om utallige, der har gjort det på den måde, og jeg synes da også at huske, at flere af de steder, der opretter selskaber for folk, foreslår at gøre det på den måde.

Der er et eller andet her, der ikke hænger sammen... Kan nogen byde ind?!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 16:01

Til Anderloni... Tak for tippet! Det vil jeg gøre brug af, hvis jeg skal lave et SMBA! Yes

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:12

Nej ikke nødvendigvis men det vil være nødvendigt at reetablere kapitalen indenfor overskuelig fremtid for at undgå tvangsopløsning.

Jeg tror også der er noget som ikke hænger sammen her og at kæden hopper af et eller andet sted. Du har formentlig misforstået noget.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:13

anderloni:

Hej Igen.

Vær opmærksom på der skal være min. 2 stiftere

Hvordan klarede du så den. Jeg formoder at det du vil drive er en enkeltmandsvirksomhed/100% ejet selskab men det er jo lidt svært når der skal stå to stiftere på stiftelsesdokumenterne og igennem hele SMBA'ets leveperiode.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 16:20

Nu har jeg søgt på det, og jeg kan ikke finde det nogen steder, så det må være mig, der har misforstået.

Det var noget skidt. Da vi ikke har kapitalen, bliver vi vel så nødt til at lave et I/S til at starte med. Det er bare lidt bekymrende, for når vi så bagefter skal til at lave skattefri omdannelse, kommer der jo en masse advokatomkostninger på.

Side 6 ud af 19 (188 indlæg)