Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 3 ud af 19 (188 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hmmm...og hvad er præcis dit budskab?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:08

Manden vil vel bare give sit besyv til debatten og al respekt for det indlæg. I modsætning til det man tit ser herinde, så vender han tingene rundt og belyser SMBA'ets såvel positive og negative sider.

For lige at tage de positive sider (som jeg kan se der er ved SMBA'et:

Ikke krav om indskud:

Der er det min klare holdning at hvis man som virksomhed ikke kan rejse et indskud på 125.000 kr. enten i form af likvider eller værdier så bør man måske overveje om virksomheden overhovedet er "moden" til at gå i selskabsform.   

Ikke krav om lønangivelse m.v.

For mange, ikke mindst mig selv, er det noget bøvl at indberette/angive løn når virksomheden kun har en ansat. Her mener jeg bare ikke at dette kan opveje de ulemper der er.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15

Ja...Bent...det var noget i den stil..jeg ville frem til!

Han anbefaler ikke SMBA, for enhver pris!

Ikke krav om lønangivelse......er ikke helt med...hvordan det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:42

Der er naturligvis krav om lønangivelse for SMBA'ets ansatte men Eiler og Thomas vil sikkert kunne bekræfte mig i at der ikke skal ske lønangivelse for SMBA'ets indehavere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Nå ja...er det fordi mellemregning er tilladt?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:27

Tingene hænger nok sammen på en eller anden måde ja. I og med at man bare kan hæve i selskabet er der heller ingen grund til at stille krav i den retning.  

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:04

Hej Bent

Vi ansætter som udgangspunkt alle personer som står som ejer af et SMBA. Det er ikke vores intention at underminere det danske skatte system, som for mig at se må være grunden til at man i sin tid gjore det ulovligt at foretage aktionærlån i A/S og Aps. Desuden mener jeg også at det er med til at bekræfte seriøsiteten af det pågældene SMBA. Dermed ikke sagt at aktionærlån ikke kan bruges i nogle sammenhænge, når man blot gør det efter skat's foreskrifter. Det er vigtigt at være opmærksom på at det kan have konsekvenser ved en evt. konkurs. Men din antagelse er korekt der er ikke krav om lønangivelse på en som kun står som ejer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:55

Jamen velkommen til smba-stiftelse.dk her på Amino.

Det får mig til at vende tilbage til hvad  denne tråd startede med om fordele og ulemper ved et SMBA. Jeg har ingen præferencer for hverken den ene eller den anden selskabstype - men som jeg nævnte tidligere i tråden bør man kikke på hvem man køber selskab hos.

Eksempelvis nævner smba-stiftelse i deres handelsbetingelser, "Smba-stiftelse.dk kan ikke holdes andsvarlig for evt. tvister som opstår på baggrund af vedtægter udfæridget af smba.stiftelse.dk."

Jamen vedtægterne er jo netop kerneproduktet i forbindelse med stiftelse af et SMBA - og her frasiger man sig et hvert ansvar. Det må være en let branche at sælge SMBA-selskaber. Tænk at man blot kan fraskrive sig sit ansvar. Igen hvis SMBA er det rette for dig - så brug en advokat.

Før du køber et firma gennem et SMBA - undersøg deres CVR-nr. - slå op på CVR.dk - gå til registreringstidende og se hvem der står bag selskabet. Køb evt. deres registreringsoplysninger fra CVR og se hvor mange penge der er i selskabet. At købe/stifte et firma er en stor beslutning og hvis noget går galt ved stiftelsen er det surt at have købt arbejdet fra et firma med 1 kr. på kontoen.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:10

smba-stiftelse.dk:

Hej Bent

Vi ansætter som udgangspunkt alle personer som står som ejer af et SMBA.

Ikke forstået. Det jeg taler om er SMBA'ets angivelsespligt i forhold til egne ansatte. Årsagen til at inddrage det er at det er knap så bøvlet at skulle lønangive for indehavere, hvis man i forvejen har ansatte og dermed allerede har kørt et angivelsessystem i stilling.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Klovn:
Jeg har ingen præferencer for hverken den ene eller den anden selskabstype - men som jeg nævnte tidligere i tråden bør man kikke på hvem man køber selskab hos.

Det lyder rimeligt men ikke hver gang man skal købe en ispind, hotdog eller en flaske vin. Det er absurd for standard-produkter, hvor du bedes notere dig, at det jo er Staten, som er den faktiske leverandør. Papirarbejde er relativt simpelt sekretærarbejde.

Denne nye udbyder har rimelige priser på stiftelse af SMBA-selskaber. KR 1400 per styk.

Men hver gang (eller ofte) nogen skriver positivt om SMBA-selskaber skriver du negativt om denne person og mistænkeliggør denne.

Det er selvfølgelig forståeligt når du i dit netværk har visse flittige skribenter og modstandere af SMBA-selskaber, hvoraf en enkelt fortsat popper op med irrelevante og negative udsagn om SMBA-selskaber.

Jeg har så alligevel lavet lidt research på dig og din virksomhed, WEB-side og produkter, selv om det er mig meget imod at argumentere med een som kalder sig selv Klovn og som skriver mange indlæg under dække.

421 indlæg med advokat Jacob, Bent og Peter revisor i sit netværk som de væsentlige SMBA-modstandere. Man kan også kalde dem modstandere af frihed til erhverv med begrænset ansvar for små virksomheder.

Klovn:
Eksempelvis nævner smba-stiftelse i deres handelsbetingelser

Den nævnte ansvarsbegrænsning er HELT normal

Klovn:
Tænk at man blot kan fraskrive sig sit ansvar.

Jamen det er da også helt normalt.

Alle udbydere af produkter og services SKAL da sikre sig mod konsekvenser af eventuelt erstatningskøb til meget højere priser, mod retssager og konsekvenser af følgeskader og uhyrlige erstatningskrav som følge heraf.

Klovn:
Før du køber et firma gennem et SMBA - undersøg deres CVR-nr. - slå op på CVR.dk - gå til registreringstidende og se hvem der står bag selskabet.

Jamen dog.

Hvordan ser det ud med din egen biks? Hvilke oplysninger leverer du selv om nogle?

-------------------------------------------------

Du har med tilsvarende argumenter andetsteds støttet SMBA-modstanderne og forsøgt at mistænkeliggøre mig selv med lignende argumenter som i dette indlæg om en ny udbyder af SMBA-services.

Hårdt arbejdende indehavere af SMBA-selskaber akkumulerer ofte og hurtigt kapital i deres selskaber. Miine klienter gør det. Jeg selv gør det.

Til din og andres orientering mødes jeg selv næsten altid og ofte flere gange med mine klienter i forbindelse med min virksomhed omkring Skat og SMBA-selskaber. Jeg kræver et mindre a conto beløb ved start og fakturerer, når en serviceydelse er leveret. Jeg har normalt meget få problemer med betaling for mine ydelser.

Din argumentation er håbløst irrelevant.

Hvis nogle ønsker at købe en standard service ydelse fra denne nye udbyder og føler sig lidt usikker gennemser jeg selv da gerne forslag til dokumenter mod en symbolsk betaling og kommer med eventuel og relevant kritik og forslag til standard-forbedringer.

Det voksende antal udbydere af SMBA-selskaber viser, at noget sådant er brugbart, interessant og effektivt.

Nye SMBA-selskaber popper op overalt.

Med venlig hilsen

Ejler Ottesen
 Prokurist
 VC, Forretningsudvikler, administrator,
 SW-designer, programmør, analytiker, skribent,
 pilot, roer, cyklist, budbringer og altmuligmand.

Indehaver af
    1Base Group SMBA
    1Base Skattetransaktioner SMBA
    1Base Group Denmark med CVR #
    Ejler Ottesen DBA 1Base Group

og en del andet

Kontakt:
    IP #   : +45-36-965921 IP telefon/telefonsvarer
    IP # US: +1-337-935-0211
    E-mail : eo@1base.com
    E-mail : ejler.ottesen@gmail.com (reserve)
    Skype  : ejlerottesen (VoIP og telefonsvarer)
    Mail   : Efter aftale
             ellers vestkysten (USA), Taiwan, Polen ETC

Side 3 ud af 19 (188 indlæg)