Bent, hvad vil du rådgive os til at gøre i denne situation? Er du enig i konklussionen eller har du en anden vinkel? Vil godt understrege at vi ikke leder efter måde at snyde på. Vi leder efter den rigtige måde at gøre det på. Hilsen Anders |
Jamen jeg mener jo et eller andet sted ikke at der er så meget at lave. Forstået på den måde at det I gerne vil opnå, rent faktisk er det I har i dag, medmindre jeg da har misforstået noget.
Som jeg forstår det tilgår indtægterne nu et interessentskab, som er et sameje mellem din virksomhed og den anden part (person). Et interessentskab er ikke et selvstændigt skattesubjekt, mig bekendt heller ikke Grækenland. Det er et sameje: Dvs. I medregner 50% af indtægterne (overskuddet) hver og bliver godskrevet det over jeres kapitalkonti, som I så kan hæve fra.
Men det du mener er måske at I selv kan bestemme hvor pengene (indtægterne) skal hen:
Hvis den udbetalende danske virksomhed er momsregistreret må vi formode at de kan fratrække en eventuel købsmoms, som derved bliver omkostningsmæssig neutral for begge parter. Så kunne man registrere virksomheden som dansk interessentskab, eller etablere et selskab, og - nu skriver jeg noget som ikke er normalt fra min side: Eventuelt et såkaldt SMBA. Lige præcis her kunne jeg se en ide i SMBA-tanken (ingen egentlige kunder og måske lidt overkill at lave et ApS), hvor I så kan lave overskudsdelingen.
Er der ikke momsfradrag på for udbetaler kan man overveje noget tilsvarende i udlandet (EU), hvorved der kan fakureres uden moms.