Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er blevet kaldt til torskegilde, hvad nu?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Annette. De når sjældent at komme ud efter første angivelse, og slet ikke til alle. Der ligger jo også nogle væsentlighedsgrænser. Udover det med moms kan det være et spørgsmål om at vurdere om indkøb er privat eller erhverv, men det er jo svært for os at sætte tal på når ikke vi kender forholdene.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:24

Jeg ved ikke om nedenstående kan hjælpe dig, but here goes:

Indtil for en 6-7 år siden var jeg også helt panisk når SKAT meldte at de godt ville gennemgå et eller andet. Men en hardcore revisor hos Ernst & Young gav mig en halv times opsang omkring det at besøge / får besøg af SKAT. Siden da har jeg taget det betydeligt mere positivt.

Udnyt situationen hvis SKAT alligevel skal komme forbi. Du har formentenlig i forvejen nogle spørgmål, så vend situationen om og se dem som de komme på besøg for at hjælpe dig.
Sidst jeg havde besøg af SKAT var fordi MediaMouse var blevet registreret som eksportør og i den sammenhæng ville de netop tage en stikprøve på vores moms. Men jeg havde i forvejen en længere række spørgsmål i forbindelse med bl.a. dette men også import. Så da jeg havde modtaget brevet fra dem, så ringede jeg til dem og fortalte at jeg godt ville have gennemgået de ting med dem.

Så da de kom på besøg havde de sørget for at den ene af dem var en person som kendte til de ting. Så det var helt fint at kunne få gennemgået sådan noget i "egne rammer".

Men tilbage til din situation, så vil jeg sige, ligesom bl.a. Peter - slå koldt vand i blodet og sørg for at regnskabet er i orden.
Omkring momsen, så vil konsekvensen formentenlig blot blive at I vil skulle betale det skyldige beløb af moms som tidligere var fejlberegnet - såfremt det altså er Jer som skylder i moms. Det kunne jo også være at I skal have moms retur.

Hvis der mangler et enkelt bilag, men I har styr over hvad det er der mangler og hvorfor, så er det ikke noget jeg har oplevet SKAT gå i banjo over.
Det kan jo ske at et bilag går tabt af forskellige grunde. Men hvis man kan retfærdiggøre hvorfor bilaget mangler, så plejer det ikke at give problemer.

Så bottomline: Ro på Smile.

/Jesper

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:20

Det kan man godt bruge til noget. Det handler om strategi: At man går ind og udviser vilje til at samarbejde, herunder bruge dem hvis man har nogle spørgsmål man godt vil have svar på. Det giver dem en følelse af at det de laver er berettiget. At mange af de svar man får så er ubrugelige er noget andet. Det behøver man ikke at sige til dem. Man oplever da også af og til kompetente folk hos Skat.

Men en god ide, hvis man ikke ved hvad man har med at gøre, er at have en revisor, rådgiver o.l. med på sidelinjen når man taler med Skat. De værste skattesager er dem der kører skævt fordi de er skåret forkert til fra starten.

Men alt det her med sevicebesøg skal man sætte i anførselstegn. Det er uanset hvad de kalder det kontrolbesøg      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 08:57

som folk siger, tag det roligt :)

de er som regel meget flinke så længe du har rent mel i posen.

min første moms-angivelse havde en fejl da jeg blot copy+pastede over i det online inberetnings-ark... så i stedet for en beskeden negativ moms på lidt over 1000kr fik jeg indberettet en negativ moms på over en million hvilket de jo undrede sig over.

men et hyggeligt lille møde ordnede det hele og jeg fik stillet en del spøgsmål til tingene som de svarede på.

så slå koldt vand i blodet, hvis I har styr på tingene til de kommer og er lidt forberedt så skulle det gerne gå smertefrit :D

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)