Jeg har nu annonceret på Face´Book et par dage, og Aminoer, det skulle i tage at kigge lidt nærmere på. Vi får et besøg på hjemmesiden for omkring 1,50 kr. og det kan vi faktisk ikke gøre billigere andre steder :-)
Men spørgsmålet går på den afregning (faktura) vi modtager. Der fremgår ikke noget omkring moms eller lignende.
Og inden jeg lige trykkede "send indlæg" ringede jeg så lige til SKAT - og den er helt klar :
Hvis der ikke fremgår moms eller lign. på fakturaen er der ingen moms-fradrag. Det er der jo ikke noget nyt i, men det kunne jo være der var et eller andet ved køb af ydelser i udlandet - men desværre, nej.
Ja, det blev så til et indlæg hvor jeg svarede mig selv :-) , men det er vel ikke uden interesse jer andre.
Det er faktisk lidt underligt med FaceBook. Man kan ikke kontakte dem - kan i hvert i fald ikke finde nogen kontakt-info på sitet - og kan dermed heller ikke finde nogen information omkring oprindelse mv.
Nå, jeg kan åbenbart ikke indsætte et JPG af et screen-dump.
Har lige tjekket omkring ejerskab af facebook.com, men fik returneret en fejl. Derimod er facebook.dk ejet af Facebook.inc., Californien, så mon ikke også .com er det.
Jeg bider i det sure æble og "betaler" momsen selv. Det er stadig et meget billigt sted at annoncere.
Jeg har indtil videre kun forsøgt mig med CPM - prøver på den ene annonce i morgen at køre CPC.
Den ene annonce har budget på 10$ og den anden 50$ om dagen - og den til 50 når aldrig højere en 35$ - jeg betaler 0,28 for CPM'en. Jeg har prøvet at eksperimentere lidt med prisen for CMP, men fornemmer at det bedste udbytte ligger ved den pris systemet foreslår.
Min tilgang har bare været, at lave én målrettet ældre mænd, ældre kvinder, yngre mænd, yngre kvinder, etc.
Jeg betaler per klik og jo højere CTR jeg opnår på den enkelte annonce, des mere sænker jeg prisen. Når jeg har tid, opretter jeg 5-6 nye stykker og fjerner evt. døde annoncer som kræver en for høj klikpris for at kører. Hvis man gerne vil have mange kliks igennem, er dette ikke optimalt - jeg får dog 200/dagligt til de 59 øre stykket og den billigste annonce kører pt. til 5 cent per klik.
Mit daglige budget er det dobbelte af dit og min CPM er præcis det halve af din.
Det bedste tip er nok, at selvom der står, at annonceprisen er sat for lavt, så kører den ofte videre alligevel... selvfølgelig på mindre blus end hvis man skruede op.