Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende moms på regning fra FaceBook

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Jeg har nu annonceret på Face´Book et par dage, og Aminoer, det skulle i tage at kigge lidt nærmere på. Vi får et besøg på hjemmesiden for omkring 1,50 kr. og det kan vi faktisk ikke gøre billigere andre steder :-)

Men spørgsmålet går på den afregning (faktura) vi modtager. Der fremgår ikke noget omkring moms eller lignende.

Og inden jeg lige trykkede "send indlæg" ringede jeg så lige til SKAT - og den er helt klar :

Hvis der ikke fremgår moms eller lign. på fakturaen er der ingen moms-fradrag.  Det er der jo ikke noget nyt i, men det kunne jo være der var et eller andet ved køb af ydelser i udlandet - men desværre, nej.

Ja, det blev så til et indlæg hvor jeg svarede mig selv :-) , men det er vel ikke uden interesse jer andre.

Med venlig hilsen

Henrik Meirum

www.storebilleder.dk

Dine egne digitalbilleder overført til lærred.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Hej!

Nu kommer det helt an på, hvor Facebook er registreret.

Indenfor EU-så skal du beregne EU-erhvervelsesmoms.

3. lande ingen moms.

Ser da ud til, at Facebook følger gældende regler.

Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 14:23

Hej Peter...

Er en EU-erhvervelsesmoms den samme for alle EU-lande?

"Ser da ud til, at Facebook følger gældende regler" - og med det mener du?

Mvh. Henrik Meirum

www.storebilleder.dk

Dine egne digitalbilleder overført til ægte lærred

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Ja- 25% dansk moms.

Mener ikke at Facebook er registreret særskilt i DK, så enten EU eller USA, og

dermed er det korrekt, som Facebook gør!

Ved du hvor de er registreret? Har du en faktura eller afregning fra dem? 

Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 15:15

Det er faktisk lidt underligt med FaceBook. Man kan ikke kontakte dem - kan i hvert i fald ikke finde nogen kontakt-info på sitet - og kan dermed heller ikke finde nogen information omkring oprindelse mv.

Her kan du se en af mine fakturaer :

Nå, jeg kan åbenbart ikke indsætte et JPG af et screen-dump.

Har lige tjekket omkring ejerskab af facebook.com, men fik returneret en fejl. Derimod er facebook.dk ejet af Facebook.inc., Californien, så mon ikke også .com er det.

Jeg bider i det sure æble og "betaler" momsen selv. Det er stadig et meget billigt sted at annoncere.

Tak for hjælpen.

Mvh

Henrik Meirum

www.storebilleder.dk

Digitalbilleder overført til ægte lærred og spændt på ramme.

Vi laver også bannere og Roll-ups.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Ja...tror nok, at deres ydelser ikke er momsbelagte, og de er registreret i USA!

Så..det må være o.k.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24

Henrik Meirum:
Vi får et besøg på hjemmesiden for omkring 1,50 kr. og det kan vi faktisk ikke gøre billigere andre steder :-)

Husk at besøgende i sig selv ikke er værd at betale for - der skal salg til. Har du i snit et db på over 1,5 per besøgende på din hjemmeside?

Jeg har købt knap 5.000 besøgende fra Facebook og har fået dem til gennemsnitlig 59 øre... det kan godt betale sig at eksperimentere derinde.

Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 18:41

Hej Tommy...

Har lige beregnet min salgs% den ligger på 4,84 i forhold til unikke besøg - så der er vist ikke noget at klage over.

Køber du CPC eller CPM?

Jeg har indtil videre kun forsøgt mig med CPM - prøver på den ene annonce i morgen at køre CPC.

Den ene annonce har budget på 10$ og den anden 50$ om dagen - og den til 50 når aldrig højere en 35$ - jeg betaler 0,28 for CPM'en. Jeg har prøvet at eksperimentere lidt med prisen for CMP, men fornemmer at det bedste udbytte ligger ved den pris systemet foreslår.

Har du nogle gode erfaringer du vil af med :-)

Mvh

Henrik Meirum

www.storebilleder.dk

Få lavet din egen personlige Roll-up i løbet af 1 dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Min tilgang har bare været, at lave én målrettet ældre mænd, ældre kvinder, yngre mænd, yngre kvinder, etc.

Jeg betaler per klik og jo højere CTR jeg opnår på den enkelte annonce, des mere sænker jeg prisen. Når jeg har tid, opretter jeg 5-6 nye stykker og fjerner evt. døde annoncer som kræver en for høj klikpris for at kører. Hvis man gerne vil have mange kliks igennem, er dette ikke optimalt - jeg får dog 200/dagligt til de 59 øre stykket og den billigste annonce kører pt. til 5 cent per klik.

Mit daglige budget er det dobbelte af dit og min CPM er præcis det halve af din.

Det bedste tip er nok, at selvom der står, at annonceprisen er sat for lavt, så kører den ofte videre alligevel... selvfølgelig på mindre blus end hvis man skruede op.

Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 19:24

Absolut spændende...

Jeg har tilvalgt alt, dog med den begrænsning at alderen skal være 23 eller derover.

Som sagt starter jeg på CPC fra i morgen tidlig - og så er det jo bare at forsøge sig frem.

Tak for hints og god vind herfra.

/henrik

www.storebilleder.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)