Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig ikke at blive snydt, ved køb af webshop?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sikrer man sig bedst ikke at blive snydt når man køber en webshop?

Hvis f.eks. webshoppen er forholdsvis nystartet, hvordan sikrer man sig så at omsætningen er som de siger? Er det nok at se fakturaer samt kontoudskrifter, tænker på om de kan forfalskes?

Og sådan helt generelt hvordan sikrer man sig bedst?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:23

De kan let forfalskes. Tror du selv skal vudere talene, og evt. bede om en kontoudskrift. Den kan let kontroleres i sælgers bank.

Tilmeldt 28. Nov 07
Skrevet kl. 12:28

Hvis sælger bruger paypal som betaling på siden, hvordan får man det så tjekket?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:37

Sambo101:
Hvis sælger bruger paypal som betaling på siden, hvordan får man det så tjekket?

Er det så en webshop hvis der kun er paypal? :p

Spøg til side, paypal kan også vise 'history'. Så bed sælger om at sende dig en udskrift af hans history fra paypal kontoen.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:42

Først og fremmest, så skal man stole på den eller de personer man handler med. Har man en mavefornemmelse som siger der er ugler i mosen, så smut fra forhandlingsbordet :-)

Lidt general skepsis er dog også godt...
Et udprint fra Paypal kan selvfølgelig ændres, men tallene inde i Paypal kan ikke umiddelbart. Aftal et møde face2face hvor de viser dig paypal kontoen direkte på skærmen.

Hvis der er danske bankkontoudtog, så aftal også et møde med sælger i sælgers bank hvor bankrådgiveren deltager. Dette kan også udnyttes til at fiske lidt efter bankrådgiverens holdning i forretningen, samt egne muligheder for at overtage evt. mulighed for kassekredit og andre favorable bankaftaler som sælger kan have forhandlet sig til.

Dertil så husk på, at forfalskning er meget forbud og strafbart, så få alt på skrift og lad sælger skrive under på at det er de korrekte tal du har fået udleveret. Snyder sælger (og er det en dansk eller europæisk person), så kan du smide et civilt søgsmål i hovedet på han/hende, samt politianmeldelse.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 28. Nov 07
Skrevet kl. 12:45

Mange tak for de gode svar :)

Jeg har mødt sælger face to face, og set paypal kontoen.

Men er det rigtigt forstået af hvis jeg får det hele udprintet og sælger skriver under på det er korrekte oplysninger, så er jeg godt sikret?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:47

Sambo101:
Men er det rigtigt forstået af hvis jeg får det hele udprintet og sælger skriver under på det er korrekte oplysninger, så er jeg godt sikret?

Umiddelbart ja.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:50

Du kan jo eventuelt få sælger til at vise dig paypal kontoen på en computer, så det ikke bare er en udskift! Så kan du løbe den igennem og se om det hele ser ud som det skal. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 15:07

Hejsa

En god måde at sikre sig at PayPal screenshots eller udskrivningerne ikke er forfalskede, er ved at enten selvfølgelig sidde ved siden af sælger mens han logger ind og viser sin aktuelle Paypal konto, eller også hvis dette ikke er muligt, at få sælger til at lave en on screen video hvor man ser han logger ind og i videon viser det han nu skal vise af indtjening m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej

Jeg vil anbafale dig at finde 4-5 leverandører som du mener ser troværdige ud og send dem en lille krav- og ønskeliste med det du ønsker webshoppen skal indeholde. Så ringer du til dem og tager en snak med dem og vælg en et par stykker ud som du evt. tager en møde. Når du så har et par stykker som du mener er kvalificeret så check deres referencer. Det gør du bare ved at ringe til deres kunder og spørger til hvordan de har oplevet at handle med firmaet, hvordan kvaliteten og rådgivningen har været og om de leverede til tiden også videre. Find evt. hvor lang tid de har lavet ehandelsløsninger, hvilke systemer de kan levere og hvorfor de levere de type systemer osv.. Herefter er det nok op til din egen mave fornemmelse.

Held og lykke med projektet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)