Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering - Links og No.1 tip

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har et lille spørgsmål angående tilmelding til linkssider

Jeg har fået og lidt lforskelligt info og jeg syntes ikke jeg vil forstyrre vores webmand endnu engang (- tak william :0) )

Min forespørgsel drejer sig som sagt om tilmelding til linksider:

- Jeg har lidt over 50 potentielle sider - skal man lave 50 forskellige tekster og 50 forskellige overskifter   eller er det fint nok bare med 2-3 som man så skifter imellem?

- Skal man linke til 50 forskellige undersider eller er det godt nok bare at linke til forsiden

Hvad er derudover jeres No 1 tip til hvad man som amatør kan gøre for at blive mere synlig? 

Ser frem til at høre fra jer

Bedste hilsner

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 15:59

Hejsa,

Der er mange måder at gøre det på, så du må ikke forvente at der kun er ét svar på dine spørgsmål. Tænk lidt over hvad der er mest logisk og brugervenligt at optimerer når du laver links, og link så til den mest relevante side udfra det søgeord du vil være synlig på. Jeg skriver altid helt nye linktekster, men ankerteksten er ikke unik hver gang.   

Jeg tror du kommer langt ved blot at søge på nettet efter diverse SEO guides, for når alt kommer til alt, er SEO jo slet ikke raketvidenskab. Har du tid til at prøve dig lidt frem, kan du på relativt kort få en god fornemmelse af hvad der virker på lige præcist dit site.    

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:31

mikaeld:

Hvad er derudover jeres No 1 tip til hvad man som amatør kan gøre for at blive mere synlig? 

Hej Mikael

Jeg har skrevet Søgeoptimeringsrapporten, der har hjulpet mange til topplaceringer for en billig penge. Så hvis du skal have et råd fra manden, der har skrevet den, så får du maksimal værdi for pengene i forhold til prisen Wink

Venlig hilsen,

Christian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:42

Nu skriver du jo ikke et link til websitet.

Men et rigtig godt tip er at få relevante sidetitler (hvis I ikke allerede har det).

Kort fortalt - find ud af, hvad jeres kunder/brugere søger på - og indkluder det i jeres sidetitel. Men husk at hver sidetitel skal være unik.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:54

Har nu fundet ud af, at det er jer med http://www.boligudland.dk/

Så endnu et godt tip er at skrive URL'en i posten, så i får nogle indgående links fra Amino - et website med høj PageRank (dvs. et website, som Google "synes godt om"). Nu har jeg så gjort det for jer Smile

Angående sidetitel:

• Drop "velkommen til" - det er der alligevel ingen, som søger på
  • Tjek https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal for at finde ud af, hvad folk søger på - og sammenlig med konkurrencen i Google
    • Eks. "Bolig i udlandet": 590 søgninger pr. måned - 337.000 sites hos Google
    • Eks. "Boliger i udlandet": 140 søgninger pr. måned - 527.000 sites hos Google
  • Sammenlign også med antallet af sider med søgeordet i titlen (findes med "allintitle:søgeordet"
    • Eks. "allintitle:bolig i udlandet": 834 websites
    • Eks. "allintitle:boliger i udlandet": 222 websites
  • Udregn forholdet mellem antallet af søgninger og antallet af websites i Google, for at finde de bedste søgeord (jo flere søgninger, jo færre sites i Google - jo bedre)

Håber det giver mening...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Hej

Tak for rådene

Tror jeg forstår det du skriver - tak tak

Hvor er det jeg sætter min www.boligudland.dk signatur ind ( ´Kan du virkelig gøre dette uden at kende mit password ??) :0)

Hvad angår optagelse på linksider, så er der typisk en mulighed for at lave en overskrift, en brødtekst, en url og nogle søgeord.

Skal alle disse være forskellige på hver linkside, eller kan man eks godt have de samme søgeord

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:16

Hov det var bare mig - men stadig samme spørgsmål :0)

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 12:59

Loco:

Har nu fundet ud af, at det er jer med http://www.boligudland.dk/

Så endnu et godt tip er at skrive URL'en i posten, så i får nogle indgående links fra Amino - et website med høj PageRank (dvs. et website, som Google "synes godt om"). Nu har jeg så gjort det for jer Smile

Angående sidetitel:

• Drop "velkommen til" - det er der alligevel ingen, som søger på
  • Tjek https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal for at finde ud af, hvad folk søger på - og sammenlig med konkurrencen i Google
    • Eks. "Bolig i udlandet": 590 søgninger pr. måned - 337.000 sites hos Google
    • Eks. "Boliger i udlandet": 140 søgninger pr. måned - 527.000 sites hos Google
  • Sammenlign også med antallet af sider med søgeordet i titlen (findes med "allintitle:søgeordet"
    • Eks. "allintitle:bolig i udlandet": 834 websites
    • Eks. "allintitle:boliger i udlandet": 222 websites
  • Udregn forholdet mellem antallet af søgninger og antallet af websites i Google, for at finde de bedste søgeord (jo flere søgninger, jo færre sites i Google - jo bedre)

Håber det giver mening...

Hej

hvor der du de 590 søgninger pr. måned her  ?? :

Eks. "Bolig i udlandet": 590 søgninger pr. måned - 337.000 sites hos Google

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:09

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:26

Hej Loco,

Jeg er ikke enig i dine betragtninger om konkurrencen i Google. Jeg ser aldrig på, hvor mange sites, der måtte stå på resultatet ved en søgning. Det er jo ikke relevant for mig, når mit mål er at havne på side 1.

Når det er målet, er det langt mere relevant at se på konkurrenterne på side 1 og 2 ved søgningerne. Om siderne lader til at være optimerede, hvor mange og hvilke typer backlinks de har etc.

F.eks. vil jeg tro, at det kræver noget større indsats at havne på forsiden ved en søgning på "søgemaskineoptimering" (290.000 resultater) end på "nisser" (521.000 resultater). (også selvom der er flere allintitle-resultater for nisser end for søgemaskineoptimering (18.000 vs. 13.000).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)