Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er endelig ved at lave en webshop, og glæder mig meget til at sende den afsted til PBS snart når alle systemer virker som de skal.

Jeg mangler nu det juridiske som jo også skal være i orden før jeg kan få den godkendt.

Findes der nogen standard tekster, eller nogen der kan give mig gode idéer til hvad teksten skal omhandle og hvilke sprog der er nødvendige? Jeg har set flere steder på nettet at advokater tager kr 7.000,- for sådan en opgave! Jeg kunne jo også vælge at kopiere fra en anden side, ændre lidt i teksten og bruge den, men egentlig er jeg interesseret i at have alle de nødvændige fakta i med i teksten.

 

MVH Anders

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvordan dine handelsbetingelser bør udformes afhænger af de konkrete omstændigheder.

Hvis du ikke har mod på, at udforme betingelserne selv, så er du velkommen til, at kontakte undertegnede - jeg afgiver gerne et  tilbud på udforming af handelsbetingelser.

MVH

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.     www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så meget modet der mangler, som viden om præcis hvad der skal stå. Jeg går ud fra at mine betingelser skal deles op i følgende:

Forretningsbetingelser vedrørende:

  • ordre
  • køb (herunder sikkerhed ved onlinebetaling)
  • fortrydelsesret
  • reklamation

Leveringsbetingelser vedrørende:

  • forventet levering
  • skader på forsendelser
  • manglende levering
  • Force majure?

Generalle statements:

  • Opbevaring af personlige data (j.f. persondataloven)
  • Til af afmælding af maillister
  • Copyright af billedmateriale og andet

Men jeg mangler sikkert noget, som du ved... og her har jeg brug for hjælp, for hvis noget går galt, kan det jo også blive dyrt.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen du går ind på de største etablerede webshops og lader dig grundigt inspirere af der eksisterende betingelser. Herefter kan du kon kretisere et sæt der passer til dine konkrete forhold... hvis du ikke sælger kemi, er haraldnyborgs betingelser (hvis de findes) ligegyldige m.v. Husk nu at udforme fortrydelsesretten korrekt.

 

ps. husk at fortrydelsesretten kun gælder forbrugere, dvs. køber man i webshop som erhvervsdrivende, så er der INGEN fortrydelsesret. det samme gælder, hvis webshoppen kun er en "reservation til udlevering" helt eller delvis, fx. el gigantens princip eller nettorvet.dk... på nettorvet undgår de fortrydelsesretten ved at have et butiksnet at kunne udlevere varen gennem..

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok! Det lydder jo meget godt.... Jeg vil gå i gang med at forfatte det, lægge mit resultat her i tråden og håber at nogen gider at give mig feedback på det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)