Hej Folkens. På det site som jeg udvikler har jeg nogle brugere, og disse brugere kan blive søgt igennem en søgeside og få et søgeresultat. Hvordan kan jeg bærer mig ad for at lave noget god SEO med disse ting. Min første tanke var at gøre profilerne låst da det er et membership site. Men når jeg tænker over det, vil mange af de keywords jeg går efter være placeret på brugerens profil. Skal jeg så gøre denne side offentlig, og tilgængelig fra forside + søgeresultater? Jeg har også tænkt over SEO i mine søgeresultater på siden. Man søger på et givent emne, f.eks alle brugere i København. Så får man jo en liste over brugere i københavn. osv. Vil dette have nogen effekt på SERPs? Så for at opsummere. Hvordan optimerer jeg bedst mine brugeres profiler og søgeresultaterne så jeg rangerer højt på keywords som e.g. Autoværksted, og Autoværksted København, Autoværksted Aalborg, osv.
På Forhånd Mange Tak. Og God Dag. |
Google opfatter det som spam, hvis du lader dem indeksere søgeresultatsider - eller det der minder om det. Så det er en yderst risikabel strategi!
Det er fint nok at få profilerne indekseret, men du bliver nødt til at skabe en mere traditionel måde at navigere sig frem til dem.