Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO opsætning af Brugerprofiler + resultatlister

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

På det site som jeg udvikler har jeg nogle brugere, og disse brugere kan blive søgt igennem en søgeside og få et søgeresultat.

Hvordan kan jeg bærer mig ad for at lave noget god SEO med disse ting.

Min første tanke var at gøre profilerne låst da det er et membership site. Men når jeg tænker over det, vil mange af de keywords jeg går efter være placeret på brugerens profil. Skal jeg så gøre denne side offentlig, og tilgængelig fra forside + søgeresultater?

Jeg har også tænkt over SEO i mine søgeresultater på siden. Man søger på et givent emne, f.eks alle brugere i København. Så får man jo en liste over brugere i københavn.
Jeg vil så lave nogle prædefinerede lister som brugerne og crawleren kan finde.
e.g. inde på søgesiden have 10 links af denne art.
"Autoværksted København"
"Autoværksted Aalborg"
"Autoværksted Odense"

osv. 

Vil dette have nogen effekt på SERPs?

Så for at opsummere. Hvordan optimerer jeg bedst mine brugeres profiler og søgeresultaterne så jeg rangerer højt på keywords som e.g. Autoværksted, og Autoværksted København, Autoværksted Aalborg, osv.

På Forhånd Mange Tak. Og God Dag.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:39

Google opfatter det som spam, hvis du lader dem indeksere søgeresultatsider - eller det der minder om det. Så det er en yderst risikabel strategi!

Det er fint nok at få profilerne indekseret, men du bliver nødt til at skabe en mere traditionel måde at navigere sig frem til dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Det jeg ville var at man fra forsiden havde et menupunkt som hed Søg. Derfra 10 punkter som er lister over mit emne i enkelte byer.
Vil det ikke være reelt nok? Det er først og fremmest for at brugerne nemt kan finde mit emne i en enkelt by(så de ikke selv SKAL vælge by i en dropdown og derefter klikke søg), og derudover håbede jeg at jeg ville kunne skabe lidt på keywords. Specielt ved links direkte ind til "emne københavn" som er listen over emner i københavn.

Tak for dit svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25

Det jeg ville var sådan her.
Kontorfaellesskaber.dk må det vel virke fint for de ligger følgende.

Keyword:
Kontor lyngby
Nummer 1 på google.dk
Med denne side: http://www.kontorfaellesskaber.dk/find-kontorer/kontorhoteller/Danmark/Storkøbenhavn/Lyngby-4

Kontor Odense
Nummer 1 på google.dk 
http://www.kontorfaellesskaber.dk/find-kontorer/kontorhoteller/Danmark/Fyn/Odense-10

Kontor København 
Nummer 5 på google.dk
http://www.kontorfaellesskaber.dk/find-kontor/kontorhoteller/Danmark/Sjælland/København-1

Er det ikke fint at sætte det op på denne måde???
Demib. Lidt info please Smile 

Jeg vil bare høre om det er korrekt at gøre. Så tager jeg den videre derfra.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)