Hej Aminoer Hvad mener I er den normale/rimelige provision for salg af reklamebannere, og er der forskel på om der er tale om aftalt fast pris eller akkumuleret pris baseret på visninger ? Altså : Et salgsbureau påtager sig at skaffe betalende annoncører til et website, hvor meget skal salgsbureauet have i provision af bannersalget ? På forhånd mange tak MVM
|
Det er efterhånden ganske få bureauer der tager opgaver som salg af reklamebanner på ren provision. Hvis du finder et godt bureau, så er min erfaring at prisen typisk er 100%. Hvilket betyder at bureauet tager hele første års pris/omsætning og hvis/når kunden så gentegner så har I kunden derfra.
Endvidere tror jeg at I vil opleve nogle bureauer tage opgaven uden at kaste ressourcer i opgaven. Det vil sige at bureauerne har andre og mere spændende opgaver og at de så kun tager denne opgave, som en slags buffer eller garanti for ikke at løbe tør.
Jeg tror derfor at I på dette område vil få mere ud af selv at løfte røret og ringe rundt og sælge bannere. Det vil også give jer meget værdifuld feedback fra markedet, som I på et senere tidspunkt kan give videre til et evt. bureau.