Michael, Nu knækkede du afsnittet med dit citat !! Min bemærkning gik ikke på reglerne - men på sandsynligheden (meget lille) for at de ville kaste sig over Torben's kone. På de oplysninger som er kommet frem i tråden skal jeg ikke drage nogen konklusion om det er et lønmodtagerforhold eller selvstændig virksomhed. Budskabet er blot, at man skal passe på og sørge for at have flere indikationer på at det er selvstændigt erhvervsvirksomhed end indicier på at der er tale om lønmodtagerforhold. Klovn |
Dyrebilen.dk:Som det er beskrevet her så er det ikke selvstændig virksomhed, men derimod en lønmodtager, der med et momsnummer kan lave skattetænkning ved at komme ind under den lavere virksomhedsbeskatning.
Det virker da meget logisk at SKAT har regler der skal forhindre det.
Eller hur? (som de siger i Sverige)
/Michael
Eller hur ? Vil jeg så sige. Der er ingen lavere virksomhedsbeskatning i Danmark . Når man taler om virksomhedsskat, som jeg formoder du tænker på, skal man lige huske på at det kun er en foreløbig skat. Jeg kan heller ikke se momsnummer-fidusen. Det at man er momsregistreret er ikke i sig selv en garanti for at man kan betragtes som selvstændig erhvervsdrivende.
Se iøvrigt mit svar ovenfor, og Klovns. Jeg kan ikke helt tyde hvem der har ansvaret for arbejdets udførelse i det tilfælde, men hvis der blot er tale om viderefakturering fra den ene virksomheds side og alt foregår mellem "hustruen" og de "rigtige" kunder (også ansvars og risikomæssigt) ja så er hun efter min bedste opfattelse selvstændig erhvervsdrivende.
Og ja Peter: Jeg har i går stillet samme spørgsmål, da det jo ikke er uinteressant for mig at kigge på nye emner.