Det er rigtigt at man i en anmodning om bindende svar henleder Skats opmærksomhed på en problemstilling som de måske ellers ikke ville dykke ned i men omvendt har man i tvivlstilfælde ingen sikkerhed for at det også er holdbart. Fordelen ved at gøre det inden er at man selv, sammen med hvervgiveren kan justere aftalegrundlaget, hvis det viser sig at Skat er af en anden opfattelse end jer. Det er noget vanskeligere når/hvis det først er begyndt at rulle. Men det jeg egentlig mangler her er at du skriver lidt mere om hvad hun rent faktisk skal lave, hvem der bærer ansvaret/risikoen for arbejdets udførelse (produktansvar) og hvad "mellemleddets" funktion udover at lave viderefakturering er. Hvem skal skaffe hende opgaverne og hvem er forpligtet i henhold til aftaler som indgås om arbejdets udførelse. |
Jeg har nok holdt lidt tilbage omkring fakta, da aftaler osv ikke helt er på plads endnu, men her er lidt mere info.
Firmaet min kone skal sende fakturaerne til (X) udfører opgaver for div kommuner. Kommunerne bruger (X) til alle mulige opgaver for unge med problemer. (X) bruger så forskellige selvstændige til at udføre nogle af opgaverne med disse unge. Typisk vil min kone blive tilknytet 3-5 klienter. Hun vil selv skulle planlægge alt ud fra de timer som kommunen har bevilliget på de enkelte klienter, men selve ansvaret overfor kommunerne står (X) selv for.
Håber at dette kaster lidt mere lys over tingene...