Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring ang. opstart af webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Står overfor ønsket om at udvide min virksomhed med en webshop.

Har brugt en del tid på at surfe rundt, og se på forskellige muligheder og udbydere.

Finder dog her i opstartsfasen at det er en sand ”jungle”, og håber derfor at I med jeres gode råd og erfaringer vil glæde mig med at hjælpe mig videre.

Jeg driver fuldtids virksomhed med salg af bedre brugte ting.

Har logo.

Er indehaver af både dk og com domæne.

Brainstorm:

Det er bl.a. vigtigt for mig at administrationsdelen af min side er overskuelig og på dansk.

At jeg kan kopiere auktioner fra QXL over i min webshop.

Shoppen skal fungerer langt ud i fremtiden, hvorfor jeg naturligvis ser efter en bl.a. økonomisk god aftale.

Shoppen skal kunne rumme rigtig mange varegrupper og varer, på en overskuelig måde (bryder mig ikke om et design for mine varer, hvor der er varer side om side i kasser, vil gerne at varerne findes, og ses via en produktmenu, hvorefter varerne ligger i bjælker med billeder og beskrivelse).

Kan godt lide forsider med ”runde” kanter.

Funktioner:

Flere billeder pr. vare.

Mulighed for at se større billede.

Stk. på lager.

Tilbud (mulighed for at vise før- og tilbudspris)

Reserveret / solgt funktion.

Forsendelse (automatisk udregning af vægt)

Betalingsdel.

”Automatisk mail” ved køb.

”Automatisk mail” med pakkenummer ved afsendelse af varer.

”Gem varer” (mulighed for at kunden hurtigt kan finde en/flere vare ”som lige skulle overvejes” –gerne så dette er muligt også f.eks. 14 dage efter kunden senest har været i shoppen).

Kalender (”her finder du os”)

Nyhedsbrev.

Mulighed for lagerstyring.

Opkobling til økonomisystem.

Evt. booking del (udlejning af stadepladser).

Høj ”oppetid”.

Besøgsstatistik.

Søgemaskine optimering.

Kan I komme på andre vigtige / gode funktioner jeg har glemt?

Jeg ser pt. på en udbyder, der har gode referencer fra en af mine kolleger i branchen.

Firmaets webshoop koster 13.995,- ex. moms. Dertil kommer til rettelser.

Firmaets generelle timepris på udvikling er 595,- ex. moms.

Hosting af hjemmesiden koster 90,- ex. moms pr. md.

Dankort gateway koster 150,- ex. moms pr. md.

Derudover dankort indløsnings aftale med PBS.

Lyder dette som en fornuftig løsning i forhold til andre udbydere?

Det vil glæde mig rigtig meget at høre fra jer.

Med de bedste hilsner fra

Mai

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Hej Mai

Ja, det lyder som et godt tilbud, hvis løsningen indeholder alt det du ønsker.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:41

I den pris du nævner er der der inkluderet integration med økonomisystem, kalender og bookingfunktionalitet?

I så fald syntes jeg det lyder som et rigtig godt tilbud (hvis de tre elementer ikke er med er det bare et almindelig godt tilbud Big Smile)

I forhold til funktionaliteter som i måske kan have glemt. Så syntes jeg i skal prøve at kigge jer lidt omkring på andre shopleverandørers hjemmesider og sammenligne med hvad der er inkluderet der.

Føl dig endlige fri til at starte med vores her, nederst er der et link til en egentlig teknisk produktspecifikation.

Forresten, den der med at kopiere auktioner fra qxl er jeg ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med. Er det også inkluderet i dit tilbud?

Mvh Peder

Tilmeldt 1. Jul 08
Skrevet kl. 17:14

Kære Henning

Tak for din venlige tilbagemelding.

Har beklageligvis ikke formuleret mig klart nok.

Standartshoppen til de 13.995,- ex. moms

Indeholder:

Et unikt design.

Vare-kategorier i 2 niveauer.

Varer (ubegrænset antal, vejledende pris, pris, navn, tekst kort og lang, varenummer, fragtoplysninger, vare-kategori, mængderabat, billedupload med automatisk skalling).

Sidestyring (ubegrænset antal sider).

Kontakt form (e-mail besked fra kunde til administrationsmodulet).

Billede -/ filupload.

Fragtsystem (totalvægt og pris for varen udregnes).

Betalingssystem (kortbetaling, efterkrav, konto overførsel).

Ordre (ekspeditionsgebyr, faktureringsadresse, afhentning).

Statistik (antal besøgende, hvilken sider kunderne ser på, hvor kunderne kommer fra).

Søgemaskine tilmelding (søgemaskine-optimering, tilmeldt de vigtigste søgemaskiner).

2 timers programmerings-tilpasning (i henhold til specifikke behov).

Altså en hel del mindre end alle de funktioner jeg godt kunne tænke mig., og så er jeg endda kommet på flere ønsker siden jeg skrev første indlæg:

Varenummer.

”I fysisk salg felt” (med forbehold for at varen er solgt fra forretningen).

Nyheder.

Ordrebekræftelse.

E-mærket.

Jeg prøver at finde den udbyder der er bedst for mig. Samtidig med at jeg også bliver nød til at se på den økonomiske side af sagen.

Med venlig hilsen

Mai

Tilmeldt 1. Jul 08
Skrevet kl. 17:45

Kære Peder

Beklager at jeg ikke har været konkret nok

Standartshoppen indeholder:

Et unikt design.

Varer (ubegrænset antal, vejledende pris, pris, navn, tekst kort og lang, varenummer, fragtoplysninger, vare-kategori, mængderabat, billedupload med automatisk skalling).

Billede -/ filupload.

Statistik (antal besøgende, hvilken sider kunderne ser på, hvor kunderne kommer fra).

Søgemaskine tilmelding (søgemaskine-optimering, tilmeldt de vigtigste søgemaskiner).

Jeg har faktisk allerede været forbi jeres side (0:

De webshops i præsenterer har alle de ”bokse” med salgsvarer side om side, jeg helst vil undgå.

-Og det betyder bestemt ikke, at jeg ikke synes, at det er nogen flotte hjemmesider I har lavet!! (0:

Har I andre skabeloner?

Ang. QXL tænker jeg, at det vil være rart, om jeg kunne opnå en let løsning for at kunne kopiere ”ikke solgte” auktioner (hvor billedmateriale og tekst allerede er gjort) direkte ind i hjemmeside shoppen. Men måske dette blot foregår ved ganske alm. ”kopiering”.

Håber jeg fik svaret på dine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Mai

Tilmeldt 1. Jul 08
Skrevet kl. 17:45

Kære Peder

Beklager at jeg ikke har været konkret nok

Standartshoppen indeholder:

Et unikt design.

Billede -/ filupload.

Jeg har faktisk allerede været forbi jeres side (0:

De webshops i præsenterer har alle de ”bokse” med salgsvarer side om side, jeg helst vil undgå.

-Og det betyder bestemt ikke, at jeg ikke synes, at det er nogen flotte hjemmesider I har lavet!! (0:

Har I andre skabeloner?

Ang. QXL tænker jeg, at det vil være rart, om jeg kunne opnå en let løsning for at kunne kopiere ”ikke solgte” auktioner (hvor billedmateriale og tekst allerede er gjort) direkte ind i hjemmeside shoppen. Men måske dette blot foregår ved ganske alm. ”kopiering”.

Håber jeg fik svaret på dine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Mai

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:02

Hej Mai

Grundlæggende vil jeg sige at tilbuddet du har modtager er okay, i sig selv er det ikke slemt at betale 14.000kr for en shop med et unikt design. Hvis de har pæne referencer og shopsystemet ellers teknisk set er i orden, så tror du kan føle dig tryk ved at benytte dem.

Der er dog en enkelt ting som jeg studser lidt over.

Har du fået noget uddybende information om hvad der menes med søgemaskine tilmeldig/optimering? Jeg syntes det lyder meget sært.

Har I andre skabeloner?

Mange tak for de pæne ord.

I vores løsning er der også inkluderet et unikt design, så hvordan varevisning bliver struktureret vil være helt op til din dialog med designeren.

I forhold til at kopiere fra qxl så kan det godt være en små-besværlig omgang. Med mindre qxl er lavet på en måde så det er nemt at trække data ud fra deres auktion, hvilket jeg tvivler på. Det er selvfølgelig en ting som det webbureau du vælger til opgaven meget nemt vil kun undersøge.

Med mindre det er en meget elementær del af forretningen så tror jeg du skal satse på at holde dig til manuelt at kopiere.

Mvh Peder

P.s. Vi vil selvfølgelig gerne give et tilbud på opgaven. Du kan fange mig på psj@taketwo.dk eller tlf. 40685707 hvis du gerne vil høre mere.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:03

Hej Mai

Grundlæggende vil jeg sige at tilbuddet du har modtager er okay, i sig selv er det ikke slemt at betale 14.000kr for en shop med et unikt design. Hvis de har pæne referencer og shopsystemet ellers teknisk set er i orden, så tror du kan føle dig tryk ved at benytte dem.

Der er dog en enkelt ting som jeg studser lidt over.

Har du fået noget uddybende information om hvad der menes med søgemaskine tilmeldig/optimering? Jeg syntes det lyder meget sært.

Har I andre skabeloner?

Mange tak for de pæne ord.

I vores løsning er der også inkluderet et unikt design, så hvordan varevisning bliver struktureret vil være helt op til din dialog med designeren.

I forhold til at kopiere fra qxl så kan det godt være en små-besværlig omgang. Med mindre qxl er lavet på en måde så det er nemt at trække data ud fra deres auktion, hvilket jeg tvivler på. Det er selvfølgelig en ting som det webbureau du vælger til opgaven meget nemt vil kun undersøge.

Med mindre det er en meget elementær del af forretningen så tror jeg du skal satse på at holde dig til manuelt at kopiere.

Mvh Peder

P.s. Vi vil selvfølgelig gerne give et tilbud på opgaven. Du kan fange mig på psj@taketwo.dk eller tlf. 40685707 hvis du gerne vil høre mere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mai.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på info@luxdesign.dk, da jeg helt sikkert ville kunne give dig et rigtigt godt tilbud på din kommende butik.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:19

Prøv at hive fat i Kristian Sørensen fra Cygnet. Han kan med garanti strikke et godt tilbud sammen til dig.

Vi kører selv med en tilpasset DanDomain løsning med integration til vores økonomisystem Stellar Office. Denne løsning virker (næsten) upåklageligt, men ting koster som tidligere nævnt ikke gratis:-)

Held og lykke

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)