Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Sall:

Jeg forstår ikke helt, hvorfor det skulle være umuligt for jer at komme til arrangementer deltagelse af beslutningstagere i store virksomheder. Hvis I holder øje med, hvad der foregår rundt omkring i landet, vil I se, at der hver eneste uge, året rundt, er masser af arrangementer, hvor både store og små virksomheder deltager. Mange af arrangementerne er oven i købet gratis at deltage i, hvis de for eksempel er arrangeret af erhvervsråd, Væksthuse, universiteter eller uddannelsesinstitutioner osv. osv. Alene i denne uge foregår der masser af arrangementer rundt om i landet. Godt nok er arrangementerne rettet mod iværksættere og mindre virksomheder, men jeg vil vædde på, at der også kommer en del deltagere fra store virksomheder, se www.uge47.dk . Så det er bare med at klø på og HUSK visitkort :-)

Venlig hilsen

Bertil

Tak for rådet :)

Vi er begyndt at "professionaliserer" vores netværksindsats. Nåede et enkelt uge 47 arragenemt :) Ud over det er vi f.eks. blevet medlem af DI og DI- ITEK, hvilket virker meget lovende på nuværende tidspunkt.

Ud over det, er vi også begyndt at bruge lidt energi på at overvåge hvad der er af interessante arrangementer fra de forskellige institutioner som du nævner.

Mvh Peder

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:49

Bengaard:

1. Få kunderne til at gøre reklame for jer
Hvis I laver en custom-løsning til en kunde, kunne I eventuelt få jeres kunde til at reklamere for jeg overfor kollegaer/samarbejdspartnere. Det har vi ofte ret god erfaring med. Man snakker jo med sine kon-kollegaer engang imellem eller sine leverandører/kunder. Hvis I har leveret et rigtig godt produkt, så få kunden til at anbefale jer. Det kan man faktisk godt, hvis I har lidt goodwill på kontoen.

Vi har faktisk aldrig overvejet at gøre en aktiv indsats for at hente noget af den vej. Der kommer selvfølgeligt noget arbejde fra folk som er blevet henvist til os at andre af vores kunder, men det kan sagtens være vi kan hente mere hvis vi lige spørger pænt.

Bengaard:

2. Lav en branche-løsning
Lad os antage, at et autoværksted får kommer til jer for at få lavet et webmodul, så han let kan omdanne en booking til en arbejdsseddel og så tilsidst omdanne den til en faktura. Hvis systemet virker, så tilbyd det til andre autoværksteder. Det er jo ikke noget som direkte svækker jeres nuværende kundes konkurrenceevne, så I bør ikke få et troværdighedsproblem overfor ham/hende.

Dette er også en tangent vi har været ude ad. Desværre viser det sig ofte at de lidt større løsninger vi laver enten er lidt for kundespecifikke til at de umiddelbart kan videresælges eller at de systemer vi udvikler er omgivet af alle muligt videresalgsklausuler.

Hvis vi tager udgangspunkt i dit eksempel, så opnår mekanikeren jo en konkurrencefordel ved at have fået udviklet systemet. Så er han nok ikke interesseret i at vi går ud og sælger det til alle hans konkurrenter. Hvilket vil sige at i det han betaler et lidt større beløb for systemet så kræver han også at der bliver indlagt klausuler i forhold til videresalg i kontrakten.

Mvh Peder

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:02

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Peder TakeTwo.dk:
Du har sandsynligvis ret, vores problem er bare at vi ikke har nogen erfaring med salg på denne måde og endnu vigtigere da vi ikke har et klart defineret produkt at afsætte så har vi heller ikke en naturlig indgangsvinkel til at indlede en salgssamtale. Det virker som en uoverskuelig opgave at skulle til at starte op med opsøgende salg selv.

I øjeblikket booker vi møder for en virksomhed, der sender it-udviklingsopgaver til Kenya. Det er jo ikke mange af de virksomheder vi kontakter der lige siger: "godt at du ringede - jeg har lige et projekt, som jeg gerne vil have jeres udviklere i Kenya til at se på". Men vi har succes med projektet og får åbnet flere døre for vores kunde - også selvom produktet eller budskabet er meget komplekst.

Peder TakeTwo.dk:
Drømme situationen er at vi kommer i kontakt med en sælger som har det helt rigtige netværk og det helt rigtige salgstalent, så hvis der sidder sådan en der ude, så vil vi meget gerne i kontakt med vedkommende :P

I er velkommen til at ringe til os. Så skal vi nok - uden beregning - klæde jer på til at tage de første kald. Udover at spare udgiften til sælgeren, så tror jeg at I vil indsamle super meget givtig information fra markedet. Men ring gerne, så skal jeg se om jeg kan hjælpe jer videre.

Jeg ville gerne høre sådan en samtale Big Smile

Det var da noget af et tilbud, som vi meget gerne vil holde jer op på. Det ser dog ud til at vi henter et par opgaver hjem af den karakter som omtalte, så det er ikke helt relevant lige nu alligevel.Cool Er det i orden hvis jeg holder dig op på det om nogle måneder?

Mvh Peder

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:43

Peder TakeTwo.dk:
Da det er costum-løsninger er det temmelig svært for os at lave opsøgende salg, da det jo er umuligt for os at vide hvilke virksomheder der har hvilke konkrete behov på et givet tidspunkt.

Hej Peder

I er lidt som en dygtig Smede og Maskinfabrik jeg kender til, de kan ikke vide på forhånd hvilken maskine de skal bygge, det er alt lige fra intelligente transportsystemer til offshoreudstyr.

Mit beskedne råd er derfor at I får beskrevet alle jeres referencer i så udførlige detaljer i kan på jeres website. I har mange spændende referencer men meget korte beskrivelser af funkioner/features, kundens behov og hvordan I har løst dem, valg af teknologi og hvorfor, integrationsmuligheder med 3. parts systemer, processbeskrivelser fra mockup, spec., løbende levering og tests.

Med andre ord, beskriv udførlige hvem, hvad, hvor, hvorfor, hvordan, fordi og basta. Selvom jeres løsning er fra unik-kundebehov til unik-kundebehov, så er der sikkert nogle fællestræk fra løsning til løsning, eller fra en løsning I har lavet, leveret, beskrevet, indekseret af Google og som bliver fundet af en nye potentiel kunde, som kombinerer søgeord der passer med de kundecases i lægger ud på jeres website.

Det er et sted, hvor jeg tror, I kan hente meget på den den del af jeres markedsføring der ligger online.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:29

Hej Peder

Jeg synes, det er ærgerligt, at du ser flere problemer end muligheder...Stick out tongue
Der er i tidens løb udført mange telemarketingkampagner for virksomheder, der laver specialudviklede løsninger for enkeltkunder.
Hvis I er i stand til at formulere et pitch for jeres virksomhed, så vil jeg påstå, at det også kan gøres for jer.

En mødebooker skal ikke sidde og tale programmeringssprog. En mødebooker skal skabe interesse for jeres virksomhed og jeres ydelser, således at kundeemnet i den anden ende af linjen bliver så "tændt", at han ønsker at booke et møde eller i det mindste ønsker at få tilsendt materiale om jer, eller en opringning igen på et senere tidspunkt.

Hvis man i forbindelse med et telefonsalg skal redegøre for alt muligt teknisk pingelpangel og programmørernes CV'er, så gør man ikke jobbet som telefonsælger godt nok. Desuden bliver der før telemarketingkampagnen udarbejdet et manus, hvor der vil være mulighed at give eksempler på både kompetencer og referencer, så mødebookeren har noget i baghånden.

Det skal lige tilføjes i denne sammenhæng, at jeg intet har med mødebooking at gøre og altså ikke prøver at sælge en telemarketingkampagne til jer. Men jeg har siddet med ansvar for marketingopgaver i en del år og har erfaret, at telemarketing har givet virkeligt flotte resultater.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:53

Hej Peder!

Hermed et indspark fra mig.

Fra min synsvinkel er jeres problem, at I tror, I sælger teknologi. Det, som kunden reelt efterspørger er løsning af forretningsmæssige, administrative eller organisatoriske problemer. I skal reelt ind og sælge løsninger på disse problemer, men det kræver at I har en erfaring og CV, som viser, at I er bedre en kunden selv til at identificere og løse kundens forretningsmæssige behov. Den tekniske leverence er bare den indpakning, som løsningen kommer i.

I skal enten uddanne/træne/udvikle jer videre i retning af forretningsforståelse eller gøre noget helt andet: Der er mange dygtige forretningskonsulenthuse, som I vil kunne (under)levere teknologi til. Måske er disse i virkeligheden jeres oplagte kunder, da deres boldgade netop er analyse, design og beskrivelse af hvordan slutkundernes forretningsmæssige problemer skal løses.

Bedste hilsener
Aleksander 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)