Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Orettelse af ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg har fået en rigtig god idé sammen med en ven. Der er en del risiko forbundet med den drift vi har tænkt os.

Vi er derfor blevet anbefalet at oprette et såkaldt aps selskab. I et selskab som aps kan man vist begrænse risikoen til kun at gå ud over selskabet.

Men hvordan opretter man et aps? Er der nogen der kender nogen steder hvor man kan få hjælp til det eller kan man gøre det selv for at spare penge da det jo er dyrt nok at starte firma i forvejen.

 

Håber der er nogen der har nogle gode råd?

 

Frederik Barsøe

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at google "stifte aps". Det vil give dig mange hits/muligheder.

Hvis du giver det lidt tid her på amino vare det nok ikke længe før andre kan forslå dig andre selskabstyper uden personlig hæftelse men og det uden indskud (smba)!Wink

Klovn

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Erhvervs- og selskabsstyrelsen, der håndterer aps-selskaber, og der er også vejledninger på deres hjemmeside www.eogs.dk 

Prøv eventuelt også www.virk.dk

Selvom i er gode venner bør i sørge for at oprette en anpartshaveroverenskomst. Denne overenskomst regulerer de forhold, der er mellem jer som ejere, så selskabet ikke kører skævt og i bliver uenige om, hvordan det skal foregå. Og den er altså vigtig. Jeg har set flere gange at det gik rigtig galt fordi overenskomsten manglede. Jeg kan kun anbefale, at tage en advokat med på råd ved udfærdigelsen, da der er mange spidsfindigheder, der skal med. Det er ikke så stort og grimt som det lyder. Ring evt. til en og spørg hvordan og hvorledes det skal foregå og hvad hans hjælp vil koste. Det er gratis at forhøre sig og det er en af de gratisglæder, der er værd at tage med her i livet Wink

Det kan også være at i har behov for en revisor. Prøv at tale med ham først. Han kan hjælpe jer et godt stykke ad vejen med mange praktiske ting.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis ansøger om et digitalsignatur, kan i selv oprette ApS`et på webreg.

Og ja......en anpartsoverenskomst er meget væsentligt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg husker det tager ditselskab.dk ca. 1.800 kr. for at oprette et selskab til jer og forhåbentlig kan I tjene meget mere selv end 1.800 kr. på den tid det ville tage jer at finde ud af hvordan I selv opretter et selskab. De kan også hjælpe jer med at lave en fornuftig overenskomst.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Min partner og jeg har lige oprettet ApS i samarbejde med et firma der hedder nemreg. De havde et tilbud på det tidsunkt hvor vi fik alt for 1500 ,-  så det kan du eventuelt prøve at tjekke.

Link er her : www.nemreg.dk

Hans Jørgen

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan gøre det selv på www.webreg.dk i samarbejde med en bank, eller I kan anvende fx. vort koncept til at opnå cvrnummer.

Hvad angår overenskomst er det væsentligt ikke blot at downloade noget bras fra nettet, der er gratis eller koster 245,00, men få en drøftelse med fx. en advokat, der sætter problemstillingerne på spidsen og får jer til på forhånd at drøfte diverse scenarier... Vi tager udgangspunkt i en allerede opfundet dyb tallerken, og anvender så 4 timer på justeringer til jeres forhold. Vores pris er derfor fra 6500 + m.

tjek ditselskab.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)