Jeg kan godt se det her kunne blive til en laaang snak for- imod bank-politik. Dette er dog ikke lige emnet her. Det er yderst spændende med jeres synspunker og er glad for jeg ikke står alene i denne situiation. Jeg har overvejet mine muligheder 1. Skifte bank. 2. Få min kollega til at starte firmaet i hendes navn og så ansætte mig som alm. lønmodtager. Hele fidus går lidt af da det jo ikke var det vi ville. Plus der er den risiko for at banken finder ud af at vi er omgået deres "råd" og jeg står uden lån. Hvad ville i gøre i min situiation - er der flere muligheder? |
Overvej om ikke banken måske har fat i noget af det rigtige
Lavkonjunkturene har ramt
Efterdøninger af finanskrise (hvis man kan kalde den overstået endnu)
Forventet faldende boligpriser over de næste 1-2 år på optil 20-30% (har du friværdi til det?)
Nu skriver du ikke hvad i skal beskæftige jer med - men jeg vil da sige at det hverv / den branche i vil starte virksomhed i ihvertfald ikke skal være i servicebranchen eller noget der ligner en konkurrencepræget branche - hvor så er tiden nok ikke lige super.
Så reelt har du vel 3 valg:
3) Lyt til banken måske har de ret og det er bedre at vente 1-2 år til økonomien er stabiliseret igen inden du sætter hele din økonomisk fremtid på spil.