Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kunden bestemme prisen eller skal jeg ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal igang med at lave en side som udelukkende skal sælge rammer med valgfri tekst til nummerplader, altså de plastrammer som nummerpladen er monteret på.

Det er meningen at man skal indtaste sin tekst og den bliver så vist direkte på rammen, så folk kan se resultatet inden de køber.

Mit spørgsmål er:

1) Skal jeg lade prisen være fast pr ramme (med mulighed for mængderabat) eller

2) Skal jeg lave et system der forøger prisen afhængig af antal karakter, skrifttype og farve?

Bruger 1'eren nu og kan se 2'eren som en sjov gimmick hvor startprisen selvfølgelig vil være lavere end i version 1. Folk får hvad de betaler for, men tror I det vil forvirre folk?

Folk skal selvfølgelig se den endelige pris inden de kan smide varen i kurven, men hvilken fremgangsmåde ville I foretrække ? 1 eller 2 ?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:56

Ved variabel pris ville jeg straks købe én, hvor der står ØV.

Jeg bryder mig ikke om variabel pris, hvis ikke der er sagligt belæg for det.

mvh Hans

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 07:55

Hej Hans.

Faktisk er der et sagligt belæg for det. Hvis du køber 10 rammer der står "ØV" på, så er det faktisk meget lettere for mig at lave dem end hvis der stod "Hans Stokholm Kjer - Assens - tlf. 99 88 77 66"

De lange tekster tager  meget længere for maskinen at lave og monteringen på rammen er helt klart sværere jo længere teksten er. Det ved kunden selvfølgelig ikke, men argumentet skulle være at dem der vælger de korte tekster skal have produktet billigere, ganske enkelt fordi det er billigere at fremstille.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 08:55

Nu er det ikke den helt store udskrivning der skal til for at erhverve sig et par nummerpladerammer - og når jeg en dag står og mangler sådan et sæt tvivler jeg på at jeg vil være så hårdt medtaget af finanskrisen at det betyder noget om de koster 25,- eller 50,-

Så jeg tror det vil forvirre mere end gavne - samt så slipper du for at regne de mange forskellige priser ud samt tilpasse hver gang du får en ny skrifttype, farve etc.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 09:00

Ok, jeg prøver at holde en 'ren' pris med mængderabat som jeg har det i dag. Som sagt var meningen blot at jeg ville tilgodese de kunder der vælger en kortere tekst.

Men jeg prøver at fortsætte med en fast pris pr. ramme.

Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:09

Hej med dig :)
Jeg vil sige, den der sælger grisen sætter prisen, og vil nok anbefale dig at lave det med en fast pris.

Det kan du gøre ved at lave lidt background research på hvor dyr den dyreste tavle du ville kunne lave ville koste dig og hvor billig den billigste ville være at producerer.

Samtidigt ved jeg ikke om det er noget du sælger i en webshop så der også skal pålægges fragt, men så kan du jo også undersøge fragtpriser og så på den måde planlægge en pris hvor du allerede har fastsat din indtjening.

Mine fem øre :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)