Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vognmand

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !!!

Jeg håber der er nogen som vil fortælle mig om deres erfaringer med at blive selvstændig vognmand med henblik på at dele aviser og blade ud til butikker. Jeg er nemlig interessereti i at tjene penge via denne forretning, men vil ikke starte op hvis det svarer til et beskedent beløb.

Jeg håber meget at høre fra folk som har eller har haft erfarring med dette.

Mange venlige hilsner.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:08

Hvad med at køre rundt og samle måtter og lægge nye i butikker?

Jeg har tidligere været ansat i Måttexpressen, dog som sælger, men deres vognmænd var rigtigt glade for at være der, og de tjente en rigtig god hyre, + 600 000 mener jeg, du kan læse lidt om det her:

http://www.maattexpressen.dk/chauffoer/

Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:00

Hej Mikkel

Jeg synes du har givet mig en værdifuld information. Jeg vil gerne spørge om du vil maile dit tlf. nr. Jeg vil nemlig tale med dig omkring denne stilling.

På forhånd mange tak og hav en god dag.

Min email: eeyk@hotmail.com

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:52

Vil lige sige at jeg selv har prøvet at søge som vognmand hos måtte ekspressen.

Det eneste svar jeg fik var at han kun søgte folk med erfaring indenfor branchen, så derfor kunne jeg ikke starte op.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 20:24

Min bror er vognmand og kører som kurer, og lad mig sige det som det er: der INTET at lave for tiden. ALLE små kurer virksomheder (centraler) er stortset gået ned. Det er kun dem med faste kontrakter, som overlever og hvor deres vognmænd stadig har meget at lave - det som regel de større kurervirksomheder. Fx Budstikken, som bl.a. har en landsdækkende aftale med Sonofon om at kører varer frem og tilbage fra deres værksted til deres butikker.

Derudover det med aviser og blade, det beskæftiger min onkel sig med. Han har i øjeblikket områder som Karlslunde, Solrød, Køge og lidt længere syd på. I denne branche er der nogle få store virksomheder, som har overtaget meget og er svære at komme af med. De sidder tungt på de gode aftaler. Det er bl.a. fordi man IKKE kan overleve som vognmand med få ruter, da det i sidste ende ikke går op. Selvom du får overskud, så er det langt fra det værd i forhold til den tid du bruger på det. Så kan et alm. lønmodtager arbejde (8-16) betale sig.

Så vil i stedet råde dig til at vente og se den økonomiske situation an, men ellers brug i stedet at blive tilknyttet et af de større centraler. Hvad angår transport, så er der meget brug for lastbiler og sådan. Det kan også betale sig økonomisk, da man ved et enkelt stop kommer af med flere varer = lav omkostning, men høj omsætning. Hvorimod for kurer kommer med kun af med et par varer pr. stop.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:39

Hej,

Faran har faktisk ret, kender osse nogle stykker der kører som vognmænd og det går ik særligt godt for dem,  det ikke for at ta modet fra dig men såen ligger landet fortiden....

men der er sæføli undtagelser...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)