Jeg gør det samme og linker samtidig til Markedsføringslovens §6A. Jeg bliver lige forbløffet hver eneste gang, jeg får så'n en mail fra ignorante selvstændige, sælgere og "markedsføringsfolk". Det er sjovt nok ofte sidstnævnte, der enten ikke gider overholde reglerne på deres såkaldte kompetenceområde - eller blot skider højt og flot på dem. Mvh, Lasse |
Personligt ville jeg forfatte en lille standard-e-mail, som kan sendes til firmaer, der overtræder spam-lovgivningen. Jeg ville skrive noget i stil med:
"Hej [Indsæt afsender-navn - eller Allan],
Tak for din e-mail. Du bør være opmærksom på, at den er en overtrædelse af Markedsføringslovens §6, stk. 1 omhandlende elektronisk post.
Paragraffen lyder:
En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
Modtager jeg lignende tilbud fra dig, eller hører jeg om andre, der har modtaget samme e-mail fra dig, bliver al information videresendt til Forbrugerombudsmanden. Jeg vil desuden ikke besvare flere af dine e-mails.
Med ikke så venlige hilsner
[Indsæt navn]"
I er velkomne til at bruge ovennævnte eksempel, hvis I finder det nyttigt. :)