Blog til min hjemmeside hvor vi bare skal kunne skrive en kommentar til en artikel
Nogle der har en html kode for på vores hjemmeside kan man ikke uploade noget for de det er en gratis hjemmeside, men nogle der har en html kode til en blog/kommentar box
Du har en hjemmeside og du vil gerne have oprettet en blog, er dette tilfældet så tag et kig på wordpress.com, der kan du oprette en wordpress blog og så kan du evt. linke til den.
Hvis man har en hjemmeside og på den gerne vil have lavet en blog. Dvs have bloggen liggende på ens eget domæne, kan man så også gøre det via wordpress?
Og i det tilfælde, hvor kan man finde en guide eller andet info om det?
Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.
Hvis man har en hjemmeside og på den gerne vil have lavet en blog. Dvs have bloggen liggende på ens eget domæne, kan man så også gøre det via wordpress?
Og i det tilfælde, hvor kan man finde en guide eller andet info om det?
Så går du ind på www.wordpress.org og downloader programmet der.
Et alternativ er at købe hostingdirekte hos Wordpress.com. Prisen er yderst rimelig, og så slipper man for selv at tænke på opgradering m.v. (der kommer jævnligt nye Wordpress-versioner, og er man ikke helt up2date, risikerer man sikkerhedsproblemer af forskellig art).
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så har du en hjemmeside, www.example.com, hvor din firma(?) hjemmeside ligger i et låst system... korrekt? Skal bloggen ligge på dit eget domæne, kan du fx. placere det på blog.example.com og beholde din nuværende side på www.example.com. Hvis din nuværende webhost er samarbejdsvillig, så får du dem til at pege blog.example.com over på et andet webhotel, fx Surftown hvor du kan oprette en blog ret nemt.
Når du køber et webhotel, så får du nogle IP adresser. Den giver du blot til din nuværende webhost sammen med info om, at blog.exampel.com skal pege på de IP adresser. Herefter kan du installere en blog på et andet webhotel.
Som det allerede er foreslået, så hop ind på Wordpress.org og download Wordpress. Det er ret let at installere (men kræver dog noget basisviden om internet og databaser). Alternativt koster det ikke mange småmønter at få opsat en standard installation med et gratis template...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Alle min gratis hjemmeside er www.skysite.dk/skole vi laver en avis og der skal bruge en blog, men tror ikke man kan uploade noget som fx. wordprees det downloader du og så uploader du det.