Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverter besøgende til kunder !!!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over denne side i forbindelse med at de ringede mig op for at sælge mig en adwords service. De sælger også et produkt som lover at man kan få oplysninger om besøgende på ens website, Firmanavn - tlf etc.

Kontaktede efterfølgende Prospectfinder og fik oplyst at man kan få kontakt oplysninger på mellem 60 - 80% af de firmaer som besøger ens website, ordret sagde han, firmaer under 10 ansatte kan man ikke se. De har en stor version som viser meget mere, og ud fra sælgerens oplysninger bruger de den selv i deres markedsføring, til at ringe besøgende op. Han påpegede dog også svagheden, at man ikke direkte kan se hvilken person som har besøgt siden, men kun hvilket firma.

Lyder i mine ører som en uhyggelig udvikling, at hvis man surfer efter en vare på nettet, er risikoen for at blive kontaktet pr, telefon meget stor. Men hvis det virker som de skriver må det vel betragtes som et effektivt værktøj i forbindelse med markedsføring.

Ud fra mine erfaringer vil jeg vove den påstand at man kun kan få navn frem på under 5% af de besøgende, dette afviste sælgeren holdt fast i de mellem 60 - 80%.

Han villle anbefale den store version som koster omkring 25.000 ud fra at den fangede flere oplysninger, light versionen som er den der er på siden der linkes til koster 6.000

Nogen der kender produktet eller endnu bedre har prøvet det?

ProspectFinder tilknyttes din hjemmeside og lader dig se hvilke virksomheder, der besøger siden. Du får detaljeret information om virksomheden og kan således nemt konvertere besøgende til kunder.

Det giver dig nogle åbenlyse fordele. Dels bliver din timing bedre, så du kan fange potentielle kunder, når de er allermest interesserede i dit produkt, og du kan omgående opsøge dem via fx telefon eller direct mails. Dels giver ProspectFinder dig mulighed for at analysere og evaluere din hjemmeside og din online markedsføring og dermed forbedre den.

Med ProspectFinder kan du identificere de virksomheder, der besøger din hjemmeside og skabe en relation til den besøgende – selv hvis vedkommende ikke tager kontakt til dig. Du får ikke kun information om den besøgendes adresse og telefonnummer, men også om antal ansatte, omsætning og branche, så du nemt kan få overblik over, om virksomheden kan blive til en værdifuld kunde.

Det eneste der kræves for at komme i gang med ProspectFinder, er at du har en hjemmeside. Programmet påvirker ikke hastigheden, udseendet eller funktionaliteten af din hjemmeside. Det gør det bare meget nemmere at lave et salg.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:47

Kender det ikke - men synes det lyder som en meget dårlig ide!

Hvis jeg havde besøgt en side, som jeg bare havde siddet og kigget lidt på og her efter blev ringet op, ville jeg blive eddiketosset!! Der er ikke nogen der skal sidde og kontrollere hvor jeg kigger på nettet!
Og selv om jeg ikke blev sur, ville jeg tænke, at det måtte være et meget lille og uprofessionelt firma, hvis de havde tid til at sidde og lege detektiver og ringe tilbage til alle som kiggede på siden.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:45

Jeg er helt enig, Jacob.

Da jeg i sin tid udviklede vores CMS systems tracer for 8 år siden fandt jeg ud af, at jeg kunne gøre det samme.

Men jeg valgte af etiske grunde ikke at indbygge det.

Een ting er, at vi kan følge de enkelte besøgende rundt på hjemmesiden; men jeg ønsker ikke selv eller at mine kunder skal vide, hvem de besøgende er hvis de ikke selv vil give sig til kende af samme grunde I nævner.

Personligt synes jeg, at der er lidt for meget "big brother" over det.

Forøvrigt ville de da være interessant at høre, hvad data/registertilsynet siger til det?

Mvh.

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 21:53

Hej Christian

Jacob hedder altså Nina, bliver vist også kaldt Allan. Måske skal din signatur være større Nina :-) nå det var et side spring.

Christian lyder til du kender noget til teknikken bag dette, hvor finder man navnet via ip nummeret?

Sælgeren af dette oplyste til mig at det var et Svenskt produkt de forhandlede.

Men helt klart, lyder ikke umiddelbart lovligt i henhold til registerloven.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Jeg forestiller mig denne WhoIs - men så skal der være tale om ret store virksomheder. Du kan ikke opsporer Malermester Hansen, som sidder på sin ADSL-linje fra TDC, men du kan formentlig opdage, KMD, IBM og lignende store virksomheder.

De procenter som sælgeren oplyste, tror jeg slet ikke på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47

Jeg mødte et Svensk firma på en konfererance i starten af dette år og de havde en stor database over IP adresser i Europa.

Jeg kan desvære ikke huske hvad de hedder og er heller ikke sikker på hvor meget værdi det har hvis det er et firma med flere tusind ansatte - Det kunne være en af deres ansatte som kom forbi siden af en eller anden grund som ikke har noget med deres firma at gøre.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:08

Nillerrune:
Jeg kan desvære ikke huske hvad de hedder og er heller ikke sikker på hvor meget værdi det har hvis det er et firma med flere tusind ansatte - Det kunne være en af deres ansatte som kom forbi siden af en eller anden grund som ikke har noget med deres firma at gøre.

Hvilket i værste fald kunne ende ud i at firmaet blev opmærksomme på at en ansat surfer privat i arbejdstiden --> fyring --> erstatning osv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:42

kijo:

Hej Christian

Jacob hedder altså Nina, bliver vist også kaldt Allan. Måske skal din signatur være større Nina :-) nå det var et side spring.

Christian lyder til du kender noget til teknikken bag dette, hvor finder man navnet via ip nummeret?

Sælgeren af dette oplyste til mig at det var et Svenskt produkt de forhandlede.

Men helt klart, lyder ikke umiddelbart lovligt i henhold til registerloven.

UPS. Det må du undskylde, Nina - Problemet er, at når man svarer, så får man ikke de rigtige navn med i overskriften på svarsiden - og så kan den smutte Wink

Ellers har andre allerede svaret, at det er ved opslag hos, for mit vedkommende dengang, dk-hostmaster.

De har så efterfølgende sat lås på, hvor mange opslag man må lave... Nå men det blev jo heller ikke relevant.

Mvh,

Christian 

------->

Efterskrift: Hvis du vil vide hvordan du i virkeligheden skal konvertere besøgende til kunder kunne det være, at du skulle deltage på vores Rundbordsmøder - næste gang den 27. november 2008 hvor tager vi 4 timer koncentreret med AdWords.

------->

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville absolut heller ikke bryde mig om at blive kontaktet af en sælger, efter at have besøgt en side. Hvem siger, at jeg var på siden med det for øje at købe noget? Det KAN være i en hel anden forbindelse?!

Og herudover, så synes jeg det er meget pågående, og noget jeg personligt ville tage afstand fra... på linie med spam.

Så; nej tak herfra!

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 23:03

Jeg havde møde med dem, efter at have spurgt på referencer herinde, og jeg fik et blandet indtryk må jeg sige.

Så vi endte med ikke at bruge dem på vegne af vor kunde......

Har du brug for mere info er du velkommen til at sende en mail

dbh

Jesper 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)