> Syndes det det er en lidt dum måde Google rater på. Og ikke på indholdet... Det har du misforstået. Google, såvel som alle andre store søgemaskiner, forholder sig i høj grad til indholdet. Men bare ikke KUN indholdet, da det ikke ville give så gode søgeresultater (hvilket historien har vist). Google gør principielt det samme som alle andre søgemaskiner: De forsøger, at finde ud af hvilke websites der bedst giver deres søgebrugere svar på det de søger. Men på samme måde som med aviser, hvor journalisterne jo også dagligt går på jagt efter de bedste historier, så bliver man langt mere synlig overfor dem (journalister såvel som søgemaskinernes computerprogrammer) hvis man ved lidt om hvordan de "tænker" og kan tilpasse sin kommunikation med dem til dette. Overordnet set er det faktisk ikke så kompliceret :) |
Hej.
Iflg. onlinespecialisten.dk d. 26 august gør SEOsupporten nu SEO tilgængelig på en billigere måde:
SEO har længe været en dyr disciplin hovedsageligt, fordi øvelsen kræver specialistviden, og der trods alt ikke er ret mange SEO specialister på markedet (i hvert fald ikke reelle og dygtige SEO’er) og slet ikke til billige penge. Nu er der en mulighed for at tilegne sig viden på området til rimelige penge. (jeg kan,uden at gætte, røbe at Mikkel deMib var dygtig i branchen før 26.aug)
og det er vel ikke forkert hvis jeg får den opfattelse at konklusionen om at det ikke er overraskende at de er de små websteder der nu overhaler de store, relaterer direkte til at det er nu man takket været SEOsupporten som lille kan rykke forbi de store mastodonter, - som Christian iMARKETING så rigtigt nævner det.
Det jeg sætter spørgsmåltegn ved, er om pagerank så også har den betydning der gør at det er på dette område det lille websted så faktisk også skal rykke.
Konklusionen bygger på statestik, men statestikken fortæller også at mange, rigtigt mange, små butikker lukker igen mens de store altså fortsat er på markedet, - SEO sløsere eller ej.
Det er helt legitimt at reklamere for sine egne produkter, og til det er statestikker et taknemmeligt medie at arbejde med. Jeg synes så, at konklusionen også kunne være, at der er overraskende at de store klarer sig så godt uden SEO.
For der ingen tvivl skal være om min dagsorden, så så jeg gerne at de små websteder lyttede mindre til dem der skal sælge dem IT-relaterede ydelser, og skelede mere til dem der rent faktisk klarer sig. Det må være tiden hvor man overvejer om ikke online markedsføringskronerne fra onlinevirksomheder skal kanaliseres over i off-linemarkedsføring.
Lidt mindre Google og IT, lidt mere fokusering på hvad man rent faktisk kan gøre bedre for kunderne end de store, - og her tænker jeg så på noget andet end pagerank, - men jeg skal heller ikke leve af SEO
/Michael