Hej Aminos, Jeg har i længere tid gået og puslet lidt med at starte en niche datingside op, men... Hvad er ulemperne ved at købe en open source datingside frem for at få programmeret det hele fra bunden til flere tusinde kroner? Og hvis man køber sådan et open source datingsoftware, har man så fuld rettighed over det og må programmer og ændre i det som man vil? Vil Joomla egne sig til et datingsystem? Venlig hilsen Jørgen |
Hej, Jørgen
Der er enormt mange fordele ved at benytte open source - og dem har du sikkert allerede haft tænkt på. Men af ulemper er der sådan noget som spam robotter der måske har lært de mange open source systemer at kende ret godt, så de let kan oprette en bruger og spamme rundt derinde.
En anden fordel ved at din udvikler/webbureau laver det er at de oftest kommer til at styre alt 100% og ikke er afhængig af denne måde som open source moduler er bygget op på. Du er 100% uafhængig af et system og kan få det præcist som du ønsker det.
Vi byggede selv vores medie JustFate (som tidligere var et dating site) helt fra bunden, hvor det før var bygget på open source (kan ikke huske hvilket. Det var i Indien førhen). Det er blevet rigtigt lækkert - nu hvor vi selv skal sige det - og vi videreudvikler hele tiden på det, præcist som vi vil have det. Der er er faktisk allerede 2 virksomheder som har købt dele af softwaren, som de kan bruge til deres egne sites sammen med et abonnement, hvor de får udviklet noget nyt hele tiden :)
Så hvis økonomien er MEGET knebent, vil jeg anbefale et open source - men har I lidt spillerum, vil jeg klart anbefale at få det lavet fra bunden, så I selv kan styre alt hele vejen igennem og lettere kan undgå evt spam