Mikkel Mikjær Christensen:
Folk er tryghedsnarkomaner når det drejer sig om revisorydelser/bogholderi - hvis det kører godt vil de aldrig skifte revisor for at spare penge
Det har du ret i, og det er også det eneste du har ret.
Tillykke, du har lige ødelagt denne tråd. Jeg kan da godt garantere dig for at trådstarter ikke tør tage nogen af de råd herinde for gode varer og hvis du lagde mærke til det havde fyren faktisk travlt med at komme igang. Du kan meget vel have ødelagt hans chancer for at nå det.
For udover stiftelse af Aps'et skal der også bygges en webshop, og søges om PBS godkendelse, altsammen noget han skal være rigtigt dygtig for at nå indenfor en månede. Så nytter det ikke noget at vi overfalde ham med semi-religiøse budskaber om prispolitik og alt muligt andet planøkonomisk bavl!
Det bedste trådstarter kan gøre i denne sag er at ringe til Peter!
Hej Mikkel.
Så vidt jeg kan se lever tråden videre. Jeg har forsøgt efter bedste evne at hjælpe mummi med at finde et relevant tilbud på nettet. Er det ulovligt? Jeg har ikke kanøflet Peter eller på nogen måde givet respons på hans indlæg før de var direkte møntet på mig.
At du føler dig ramt af min respons er da beklageligt, men jeg kan heller ikke forstå hvis du føler dig personligt angrebet da du, hvis du følger lidt med herinde, ville opdage at du ikke er den eneste "edb-mand" der "står for skud".
At jeg så derefter føler mig nødsaget til at dedikere et indlæg til at forsvare mig mod et væmmeligt angreb fra Peter (og nu endnu et som svar til dig) er en anden sag - men ødelægger det tråden er vi altså tre personer der står med ansvaret nu.
De "semi-religiøse budskaber" var (som nogen måske har opfattet) ikke møntet direkte på trådstarteren. Jeg har blot benyttet dem til at forklare mine hensigter overfor Peter.
Var jeg trådstarter og havde fået et priseksempel på 1.400kr fra nogle advokater der påstår at de er de billigste ville jeg ikke ringe til Peter da han ikke normalt giver priser i det offentlige rum.
Er det dit indtryk at trådstarter bare vil have det gjort for enhver pris? I så fald havde han vel slet ikke spurgt hvad Peter tager for det, men bare bestilt, ikke sandt? Når folk spørger hvad det koster har jeg som regel en forventning til at de rent faktisk bekymrer sig om prisen.
Skal trådstarter så også ringe til en som dig og lade være og spørge om prisen og bestille en webshop (som koster opimod 25.000kr) ? Så kan vi bruge følgende argument: "der skal jo også søges om pbs-godkendelse og stiftes aps - derfor skal vi ikke spørge om prisen fordi vi har så lynende travlt".
Hver eneste gang jeg har forhastet mig med mine køb er jeg blevet skuffet - uanset om det har været tale om varer eller ydelser. Derfor forsøger jeg at undgå hasteindkøb og råder folk til det samme på baggrund af egne erfaringer. Du har erfaret at den dyreste (eller den første og bedste) løsning altid er den bedste og derfor rådgiver du folk udfra disse erfaringer.
Ditselskab er nok det bedste trådstarter kan gøre hvis han ikke vil bruge alt for meget tid på research. Der er også folk der kan gøre det billigere end 1.400kr - det ville jeg nok selv kunne - men jeg ville ikke kunne levere andet end standarddokumenter og vil således ikke kunne garantere noget som helst. Det er dog godt nok til mange.
Hvis der skal laves webshop e.t.c. og du skal have hjælp til at søge pbs-godkendelse vil jeg anbefale trådstarter at oprette en separat tråd for at få flest mulige bud :) Hvis trådstarter er villig til at give hvad som helst vil jeg gerne tage opgaven på mig - så sender jeg bare en regning bagefter på de penge jeg nu engang mener jeg kan forsvare.
VH Jørgen Olsen