Hej Klaus.
Har du behov for at få udfærdiget en rapport med forklaringer vil jeg anbefale dig at du køber den for dig selv og ikke under nogen omstændigheder blander en registreret revisor ind i det almene bogholderi / momsangivelser.
Jeg kan tilbyde præcis det samme som Peter - med den forskel at du kun betaler for en uddannet og registreret revisor når behovet opstår. Hos Peter betaler du fuld takst hele tiden selvom dit arbejde bliver udført af en studentermedhjælp til 100kr i timen.
At blande en revisor ind i det almene bogholderi kan man have divergerende mening om! Personligt synes jeg, at det er usmageligt at de forsøger at stjæle dette marked fra bogføringsvirksomheder. Der er dog et par af de dygtigste revisorerer der har lært at holde sig væk fra det "ludermarked" det nu engang er (alment bogholderi ER en målbar størrelse og dermed er markedet nogenlunde gennemsigtigt - det giver mulighed for at der kan konkurreres på prisen - til gene for Peter og andre).
Jeg vil ikke anbefale dig at købe hans fine salgstale og jeg gider heller ikke spilde din tid på en personlig kamp mod Peter. Jeg vil i stedet anbefale dig at snakke med nogle virksomhedsejere som bevidst har fravalgt revisoren til fordel for bogføringsvirksomheder.
Jeg vil ikke klandre Peter eller hans ydelsers kvalitet - kun kvaliteten pr. krone som er lavere end hos mig - og lavere end hos de fleste andre bogføringsvirksomheder.
Jeg ved ikke helt præcist hvad Peters styrke er - men jeg ved da at en civiløkonom-uddannelse eller en revisoruddannelse giver nogle værdifulde kompetencer. Det er nu engang bare ikke raketvidenskab at lave bogføring eller moms/årsregnskaber og jeg kan slet ikke forstå at der er revisorer der er grådige nok til at kaste sig over det marked. Min teori er at Peter har fundet ud af det og desperat ved hjælp af utallige daglige indlæg her på amino forsøger at eksponere sit banner så meget som muligt i håb om at der alligevel er nogen der bider på krogen da han ikke kan skaffe kunder nok til sine egentlige kompetenceområder.
Statsministeren tjener en million kroner om året - Peter og mange andre ligesindede med samme baggrund er godt på vej der op ad.
Jeg vil til egen fordel gøre mit til at det ikke lykkes dem hvis de forsøger at hive deres millioner hjem på bogholderi.
Jeg er ked af at jeg har måtte gå så hårdt til værks som jeg har gjort her - men der er ingen tvivl om at Peter har kaldt mine forretningsmetoder for usmagelige (selvom han sikkert fortryder nu og vil forsøge at lave et "spin" på det - det er jo meget uprofessionelt at gå så hårdt til værks og det ved han godt - men han har åbenbart haft travlt).
Mine erfaringer er at han lægger madding ud på den måde, venter på en voldsom reaktion fra mig og derefter trækker sin udtalelse tilbage - han er en snedig gammel rotte. Han har ganske vidst ikke nævnt mit navn og hvis han forsøger at bruge det faktum som smuthul må det da være en fornærmelse mod ikke bare min, men alle læseres intelligens.
Jeg er forøvrigt godt tilfreds med min timepris når den er på 250kr eller derover - jeg vil ikke kalde det "dumpingpriser".
250kr i timen når jeg kan fakturere hovedparten af mine timer (hvilket jeg kan når min pris er konkurrencedygtig) giver mig råd til:
At forsørge kone og barn (konen kan ikke arbejde da barnet er sygt og derfor har vi kun en indtægt i husstanden).
Et stort hus.
En god bil.
Et stort kontor, godt inventar o.s.v. i et godt område.
Jeg kan spise præcis hvad jeg vil hver dag og gå på fin restaurant et par gange om ugen hvis jeg har lyst.
Jeg kan tage ud og rejse et par gange om året til udlandet hvis jeg har lyst.
Når alle de ting er betalt har jeg et overskud på ca. 10.000kr efter skat hver måned som jeg lader stå i virksomheden.
Forestil dig hvad jeg kunne udrette hvis mine kunder var dumme nok til at betale 875kr for rådgivning og over 400kr for bogføring :)
Det specielle ved min virksomhed er at den er bygget op med den grundtanke at mine kunder (uanset baggrund og branche) ikke er komplette idioter og interesserer sig en smule for hvad de får for pengene.
Venlig hilsen
Jørgen Olsen