En hjørnesten i SEO er nøgleordsanalyse. At optimere sin side til nogle ord, som potentielle kunder søger efter, og at finde ord, der konverterer godt. Oveni skal man vurdere gevinsten i forhold til indsatsen. Det er jo også en mulighed, at deMib og hans geschäft har vurderet, at det ikke var værd at kæmpe om de første pladser på det søgeord i forhold til andre søgeord? Jeg har i hvert fald læst Thomas Rosenstand skrive, at hans topplacering på "søgemaskineoptimering" ikke nødvendigvis er konverteringsmæssigt guld, men nærmere en prestigeplacering (eller seo-bait). (det står i kommentarerne til blogindlægget, jeg linkede til). Ergo bør man være forsigtig med at basere sin analyse på, hvordan en SEO-virksomhed ligger placeret på et enkelt søgeord. |
Frank Hellerup Madsen:Jesper SEOrensen:Men blev lidt urolig da jeg opdagede at de selv ligger på henholdvis 17./22. plads i goggle?...med en søgning på "SEO"
En hjørnesten i SEO er nøgleordsanalyse. At optimere sin side til nogle ord, som potentielle kunder søger efter, og at finde ord, der konverterer godt. Oveni skal man vurdere gevinsten i forhold til indsatsen. Det er jo også en mulighed, at deMib og hans geschäft har vurderet, at det ikke var værd at kæmpe om de første pladser på det søgeord i forhold til andre søgeord?
Jeg har i hvert fald læst Thomas Rosenstand skrive, at hans topplacering på "søgemaskineoptimering" ikke nødvendigvis er konverteringsmæssigt guld, men nærmere en prestigeplacering (eller seo-bait). (det står i kommentarerne til blogindlægget, jeg linkede til).
Ergo bør man være forsigtig med at basere sin analyse på, hvordan en SEO-virksomhed ligger placeret på et enkelt søgeord.
Det er jo ligesom designvirksomheden der har en grim hjemmeside fordi de har så travlt med deres kunder. Det er ikke altid nettet der giver kunderne. (ihvertfald min opfattelse)