Det hele startede med at at jeg klagede over en internet host der ikke overholdt deres retningslinjer og efter godt 6 uger er deres sagsbehandler kommet med følgende svar (firma navn er taget ud og erstattet med firma): Vores retningslinjer har det overordnede formål at regulere vores forretningsområde, som er sikker betaling med kort. I hvilket omfang og hvordan vi håndhæver disse retningslinjer beror på vores vurdering af, at det har betydning for sikker betaling med kort. Vi stiller et krav til vores kunder om, at de skal give kortindehavere mulighed for at komme i kontakt med dem. Dette krav har vi formuleret som et krav i vores indløsningsaftale om, at der skal være et telefonnummer på hjemmesiden. Dette krav er formuleret på et tidspunkt, hvor telefon-kundeservice var den vel eneste form for kundeservice. Efterfølgende er der kommet forskellige former for online-kundeservice - bl.a. som den firma tilbyder. Hensynet bag kravet er, at kortindehaver skal have mulighed for at komme i kontakt med forretningen. Vi vurderer, at den form for kundeservice, som firma tilbyder lever op til dette hensyn. Hvis vi skulle modtage henvendelser fra kortindehavere, der ikke kan komme i kontakt med forretningen via denne form for kundeservice, vil vi indlede en dialog med vores kunde - forretningen. Vi vil tage vores nuværende formulering af kravet om kontaktmulighed op til revidering i forbindelse med en opdatering af regelsættet bag vores indløsningsaftaler og forsøge at finde en mere dækkende formulering, der lever op til nutidens og fremtidens kundeservice. Regelsæt er imidlertid ikke nogen, man bare ændrer fra dag til dag - og i mellemtiden må vi lægge vægt på hensynene bag vores krav. Dette svar er kommet efter at jeg har presset på og kommer efter at han (sagsbehandleren) har været forbi deres jurister. Men for mig betyder dette da at man nu kan tilbyde support gennem alm e-mail eller live support via ens hjemmeside og så slippe for den tunge telefonsupport. |
Slut med tvungen telefonsupport for at have indløsningsaftale ved PBS?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)