Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg og en ven overvejer at etablere et ApS sammen.

Vi har gang i et større internetprojekt, og vi må indrømme vi er en smule nervøse for eventuelle sagsanlæg såfremt vi træder nogle over tæerne.

Mine spørgsmål er som følger:

1. Hvis vi sammen ligger de 125.000 som et Aps kræver, kan vi så, såfremt ideen ikke bliver til noget, trække pengene tilbage til vores konto. Nedlægge Aps'en og fortsætte som intet er hændt?

2. Hvis vi får et sagsanlæg der fx: tvinger os til at betale 200.000 kr. så kan vi vel ikke komme til at skulle betale de resterende penge personligt?

Håber i kan hjælpe.

PS: Det er absolut ikke fordi vi på nogen måde forventer et sagsanlæg, men vi vil blot sikre os såfremt uheldet er ude.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Hej!

1. Ja...lige bortset fra nogle småomkostninger, der påløber ved lukning af selskabet

2. Nej.....medmindre i personligt har kautioneret for selskabet

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:37

Kaspergj:
an vi så, såfremt ideen ikke bliver til noget, trække pengene tilbage til vores konto. Nedlægge Aps'en og fortsætte som intet er hændt

Der er forskellige metoder til at lukke et aps - jeg har skrevet et indlæg herom før - så klik på mig og tjek mit tidligere indlæg.

Kaspergj:
Hvis vi får et sagsanlæg der fx: tvinger os til at betale 200.000 kr. så kan vi vel ikke komme til at skulle betale de resterende penge personli

Nej udgangspunktet er at selskabet hæfter med det selskabet ejer. Som peter siger kan denne hæftelse omfatte jer, hvis der fx. er kaution eller hvis I har klokket så meget i det overfor kreditorerne at I i falder et erstatningsansvar som direktør.

Tilmeldt 19. Jul 07
Skrevet kl. 15:30

Det lyder godt. Tak for svar.

Nu, hvor jeg alligevel har revisorerne i denne tråd har jeg et spørgsmål mere.

Jeg driver idag et DK enkeltmands-firma, hvor brugere (private) betaler ca. 60 kr. om måneden via betalingskort. Jeg overvejer selv at flytte til London og vil derfor også oprette et UK firma og kører mit firma i UK regi.

Spørgsmålet er så som følger, skal jeg så betale dansk moms af de 60 kr. som jeg gør i dag eller? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Nope..UK moms.

Tilmeldt 19. Jul 07
Skrevet kl. 16:55

Hej Peter,

Det lyder godt. Ved du så hvor meget UK momsen er på?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Mener, at den er 17,5%....!

Tilmeldt 19. Jul 07
Skrevet kl. 17:02

Ok. Tak for dine svar. Jeg tager kontakt til en UK revisor for at høre om firmaoprettelse.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)