Civil Ingeniør i Informatik fra DTU. Samtidigt med jeg læste var udvikler ansat, iværksætter, konsulent for nogle af landets større virksomheder.
Ud fra min egen erfaring, er en blanding af praktisk erfaring i erhvervslivet og teoretisk uddannelse langt at foretrække frem for kun det ene eller det andet. Der har været rigtigt mange gange hvor der har været synergier imellem de to.
Men jeg var heller ikke fem år om at blive færdig, tilgengæld var det under 2 år hvor jeg levede af SU. Tror også at jeg for det meste tjente mere end mine lærer (Rar følelse).
Jeg er uddannet maskinarbejder og har arbejdet rundt omkring i danmark og 1 år i England, jeg oplevede at der er stor forskel på hvordan man arbejder i Danmark og England.
HF student og HGS-kontorelev.. (Hgs vil sige at man får merit for de fag man har haft som student, fx dansk, matematik osv.)
Vil sige at den del af uddannelsen jeg har mest glæde af nu, er det kendskab man får til hele virksomheden når man er på kontor, så man ved noget om både regnskab, kundekontakt, brug af computerprogrammer osv. + de fag jeg havde omkring markedsføring.
Jeg er udd. brandmand, anælgsgartner og betonmager, har jobbet med disse tre fag i samlet 14 år, herefter har jeg haft ledene stillinger indfor transport, lager og butik. Været selvstændig med transport, rengøring og vinduespolering samt anden servicevirksomhed.
Jeg er Cand. merc. og har siden arbejdet indenfor flere forskellige brancher, lige fra opgaver for virksomheder som LEGO, TDC osv. til helt små opstartsvirksomheder. Har været alt fra medarbejder over afdelingschef til direktør.
René C. Larsen
tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
Jeg læser lige nu HA.Dat på CBS og synes faktisk at uddannelsen bidrager med mange nyttige ting som kan bruges som iværksætter. Det er rigtigt at uddannelserne ikke fokuserer specielt meget på inværksætteri, men til gengæld er der et stort netværk på tværs af uddannelserne, hvor man arbejder med emnet. Derudover er Venture cup jo også repræsenteret på skolen.
Et alternativ kunne jo også være at tage en uddannelse på CBS med et semester i udlandet :)
derefter troede jeg, at jeg skulle arbejde med økonomi og forsøgte at læse HA dat. i Århus, men det fik jeg aldrig gennemført, selvom jeg vist nok kun manglede at bestå 2 prøver.
arbejdede derefter ca. 2 år hos United Parcel Service i Århus/Kolding med eksport af gods.
Derefter var jeg 5 år hos Stibo Catalog i Århus, først som softwaretester, senere som softwareudvikler.
for 3 år siden startede jeg så selv op med mit "gamle" firma, som jeg solgte igen sidste år til OP.dk og fulgte med over som medarbejder.
Lige nu sidder jeg så hos OP.dk og bruger alt for meget tid der og for lidt tid på Amino :-)
/Grosen Friis