Spørg evt. dig selv: Hvad skal jeg ellers ud at betale for et link til min hjemmeside? Skal man ud at leje links kommer man ikke langt for 100 kr det er helt sikkert.
Jamen det var netop derfor jeg startede tråden. Jeg havde ingen idé om, hvad et link var værd ;o)
Jeg vil lige høre om noget som har med denne tråd og gøre.
Kunne man ikke lave en service hvor man kunne have link til andre sider ala textlinksads og adwords men hvor de webshop som kunne få link 1 til 1. man skal vi se evt. 5 link pr. fremvisning.
Som der er skrevet i tråd så vil links henvisninger mange gange komme på en dårlig side. Men hvis laver den som transparent links ikke vil blive vist som evt. adwords vil blive. Men vil det hjælpe i seo, google og osv. når det faktisk er blanke. ????
Som man ser det med mange af disse gratis banner annonce service så overholder mange af siderne ikke servicens regler fordi de vil gerne have den gratis reklame men de vil ikke vise bannerne i toppen fra andre sider.
Når man er er firma så vil man helst ikke have reklamer fra andre firmaer.
Hvis du evt. tager banner.dk så kræver de at man skal have banner i toppen af sin side. Hvis du prøver og klikke på nogle af deres banner så kan du se at de webshop som har banner på deres webshop sider ikke har dem i toppen. De vil gerne have reklame for deres egen side på andre sider men de vil ikke selv vise reklamer for andre.
Så hvis man laver en tekst banner løsning hvor webshop kunne få vist text banner på andre webshop mod også og gøre det på deres egen side. Og de må gerne vise text banner i sort hvis de har en sort baggrund så vil kunderne ikke kunne se dem.
Men når google og andre søgemaskiner kommer forbi kikker den jo ikke på siden som en kunde ville gøre. Men den vil kikke på sidens kode. Men vil den se dette som et link eller vil den ikke se den som en kunde ville gøre da tekst er samme baggrund.
Fordelen for webshop vil være at de får en masse backlink uden at vise synlig reklame.
Så hvis man laver en tekst banner løsning hvor webshop kunne få vist text banner på andre webshop mod også og gøre det på deres egen side. Og de må gerne vise text banner i sort hvis de har en sort baggrund så vil kunderne ikke kunne se dem.
Men når google og andre søgemaskiner kommer forbi kikker den jo ikke på siden som en kunde ville gøre. Men den vil kikke på sidens kode. Men vil den se dette som et link eller vil den ikke se den som en kunde ville gøre da tekst er samme baggrund.
Fordelen for webshop vil være at de får en masse backlink uden at vise synlig reklame.
Ulempen for webshoppen vil være, at den formentlig bliver smidt ud af Googles indeks for at have skjult tekst med links, når det bliver opdaget på et tidspunkt.
Det kan ikke anbefales af have skjulte links som åbenlyst er en del af et linkudvekslingsprogram.