Ja det lyder jo lidt dyrt - har I noget meget specielt brevpapir i udskriver rapporterne på der kan forsvare de priser :)?
Lidt stof til eftertanke (forhåbentlig):
Jeg har samarbejder med et par revisionsfirmaer og de foretrækker at have mig på timepris eller akkord - de kunne aldrig drømme om at forære deres kunder væk - det er jo hul i hovedet. Skal du samarbejde med et revisionshus skal du lige huske hvem der har bukserne på - og det er ikke dig.
Det var bare en lille spøg møntet på dig og jeg er
ikke interesseret i at ændre noget - og det var heller ikke ondt ment.
Jeg har lagt lokkemad ud til dig i den anden tråd og at du ikke gik til
angreb har blot "højnet min agtelse" for dig og din virksomhed.
Jeg har intet imod din lille biks - og var det ikke for vores
lille nyligt opståede "mellemværende" herinde på amino så jeg fortsat
frem til et samarbejde med dig - men jeg m jo nok sande ikke at være
dygtig nok til at arbejde for dig siden jeg ikke har fået noget
feedback på min email. Jeg må dog indrømme at jeg i så fald finder det
uhøfligt ikke i det mindste at skrive lidt feedback tilbage når jeg nu
har taget mig tid til at skrive til dig - endda på baggrund af en meget
behagelig telefonsamtale. Nu da jeg her på amino har givet dig
indtrykket af at være en flab forventer jeg naturligvis slet ikke at
høre fra dig.
Der er dog en bonus ved at outsource større
arbejdsmængder til mig: du ville da kunne have amino i fred da jeg så
ikke vil have tid til at skrive herinde ! :)
Nu har jeg ikke tænkt mig at gå ind i en diskussion her omkring hvorvidt vores priser er dyre eller ej eller hvordan vi afregner med vores kunder, men jeg synes det er lidt unfair at bekynde at kaste med skyts efter os ud fra, som det også står på vores hjemmeside, et prisekseksempel. Alle vores kunder vurderes enkeltvis ved opstart ud fra kundens behov og alt efter om det skal være en bogholder, regnskabschef eller revisor der skal udføre opgaven. Vi konkurrerer ikke på prisen (som jeg ved mange desværre kun fokusere på når de skal vælge revisor), men vi lægger mere vægt på kundens behov og kvalitetet af det udførte arbejde.
Vores forretning fungerer fint på denne baggrund og med vores priser og vi er igang med at udvide og søger derfor kunder nok til at kunne ansætte endnu en fuldtidsmedarbejder, så der vil være kunder nok til vedkommende fra start.
Vi har valgt at forsøge en lidt alternativ tilgang til måden at få kunder på, da vi før har haft gode erfaringer med denne løsning.
Kan vi derfor ikke holde tråden omkring emnet og så kan i tage jeres interne diskussion et andet sted ?
Hvis jeres nuværende kunder bliver tilfredse med en timeløn på 875kr i timen hos den nye leverandør for bogføring og du får 15% lyder det jo som en god forretning for hende - og en nogenlunde forretning for revisoren :) Jeg tror bare ikke at mine kunder ville blive særligt glade for en ny leverandør medmindre de var billigere (og det kan være på to måder: enten ved at være bedre til at tjene sig selv hjem eller ved at have en lavere pris pr. bilag).
Jeg kunne godt tænke mig at høre dig Lone:
Hvilken type medarbejder i din stab vil du hidkalde for at udføre bogholderiarbejde for enkeltmandsvirksomhedsarbejder Malermester Madsen med 150 bilag pr. kvartal og hvad vil det koste ca. ?
Der kan da være mange årsager til at man skal af med sine kunder. Vi har før været i kontakt med firmaer der har fravalgt bogføringsdelen på nogle kunde pga. manglende personale eller tid eller ønske om at fokusere på andre kompetanceområder. Der er også jævnligt bogføringsfirmaer der lukker og som vælger at afhænde deres kunder på denne måde i stedet for at sælge firmaet og dermed stadig opnår en omsætning på kunderne 2 år frem i tiden.
Jeg har fuld forståelse for, at du som fungerende revisor med eget kontor og sikkert masser at lave ikke ønsker at sælge dine kunder, men der findes altså mange andre firmaer der står i andre situationer.
Men nok om det, du har dine metoder og jeg har mine