Hej allesammen, Synes selv det er et ret godt spørgsmål som jeg selv har gået og tænkt over længe og synes det er et emne som godt kan lægge op til en god debat. Hvorledes mener I, at forkælede børn og unge arter sig som fremtidige iværksættere og ledere? Jeg synes selv der er mange interessante aspekter i spørgsmålet og kunne derfor rigtig godt tænke mig at høre hvad I mener. Nu kender jeg en del forkælede unge mennesker og deres personligheder, arbejdsmoral, syn på livet og ambitioner. Mange af dem har aldrig rigtig udrettet noget arbejdsrelateret i deres liv fordi de altid har fået hvad de ville have - og specielt denne tendens synes jeg er yderst interessant. Man kan tit mærke at det er noget de har haft siden fødsel, og for dem føles det helt normalt at få sin vilje. Så snart tingene ikke løber i deres retning så er alt galt og de begynder nogen næsten at græde og gør hvad som helst for at opnå deres vilje.
Eller mener I mere, at ledere, iværksættere og innovatører skal kunne se situationer fra alle aspekter og synspunkter istedet for at løbe efter hvad de selv mener er korrekt? Danner en forkælet opdragelse et godt fundament for fremtidige leder - og iværksætter egenskaber vil I mene? Grunden til at jeg kom til at tænke på det var, at man ser rigtig mange unge mennesker som de seneste par år er begyndt at få penge mellem hænderne (eller, deres forældres selvfølgelig), eftersom mange danske middelklasse familier pludselig begyndte at skrue forbruget i vejret og er hoppet fra middelklasse-familier til selvindbildt overklasse. Meget af dette kommer i kølvandet fra bl.a. friværdi og boligprisstigningerne de sidste år samt en generel højkonjuktur de sidste adskillige år m.m.. Lad os få gang i en debat |
Personligt ser jeg der som en stor svaghed, da de primært er individualister på andres bekostning.
Det ender ofte med at de bebrejder andre for deres egne fejl, i stedet for at være kritisk over for hvad de selv har lavet.
Ud over det er deres forventninger for høje til deres egne evner.