Jeg er i den seneste tid blevet kontaktet af mange af mine kunder, som et eller andet sted er lidt urolige for, hvordan den kommende periode vil se ud. Kommer de til at mærke finanskrisen? Det fik mig til at tænke på: Hvilke virksomheder, vil egentlig kunne tjene penge på finanskrisen? Mit første bud er annoncemarkeder for brugte ting, f.eks. Dit Brugtmarked, DBA, QXL og lign. Men hvem tror du bliver vinderne - og hvem bliver taberne? |
Mit ydmyge bud bliver, at dem der har nogle nye forretningsområder at tilbyde, bliver vinderne.
Nye forretningsområder bliver ofte syltet i paniske opgangstider, som vi har oplevet dem. Men nu kommer der fokus på andre måder at tjene penge på - hvilket forhåbentligt kommer undertegnede til gode...
Andre finanskrisevindere er dem, der i tide har konsolideret og derfor kan købe billigt op nu. Og andre, der har traditionelle løsninger på kendte problemer - rationaliseringseksperter, panik-CEOs, AdWords sælgere, direct-marketing folk mv...
Og afhængigt af krisens omfang og længde vil de, der har is i maven, også vinde stort. Det koster at handle - ikke mindst i panik!
Kun et gæt!
LotteA