Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bageri opstart i Tølløse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

- Ja fik det sædvanlige afslag fra banken, fordi der ingen sikkerhed kunne stilles.

Min mening er at låne 350.000, til køb af resterende maskiner, og opstartskapital.

Bageriet har været lukket et års tid. omsætning har ligger på 2½ mio. vil jeg tro  ca.

Er der nogle muligheder med lån  tilbage? - Jeg er 21 år gammel, og ivrig iværksætter.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:41

Hej.

Du kan prøve at indhente forskellige lånetilbud hos udbydere på www.Air4u.dk og så vælge det eller de lån som passer dig bedst.

(Sitet er ejet af mig, men jeg har ikke noget med selve lånene at gøre)

Alternativt kan prøve at finde en kautionist til et banklån. Det er nok billigere.

PS: Der lukker flere bagerier end der åbnes i år, men hvis der ikke er andre bagere i Tølløse skal det nok gå.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:27

Der ligger et bageri i forvejen - Men der har altid ligget to bagerier i byen. :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:29

Jeg ved du har været i banken, men hvis du fik din revisor til at ligge et godt og fornuftigt budget som du kunne tage med ned i banken eller en anden bank, så kunne det måske være at du kunne flytte deres grænse for udlån.

Det vil aldrig være dårligt at have et udgangspunkt i form af et budget inden du tager i banken eller starter op.

Mvh. Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Morten...din forslag er da godt, men nok utopisk.

Lige nu vender bankerne tommelfingeren nedad, næsten uanset hvad.

Den unge mand må nok vente på en ændring til det bedre.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:07

He ditbrugtmarked.

Banker vil ikke have kautionister i dag - hvis de ikke synes forretningen også er sund.

Jeg bedte engang om en bankgaranti på 150.000kr til en købmand jeg ville overtage - banken nægtede selvom jeg havde to kautionister (buschauffør med årsindtægt på 350.000kr) og en sosu-assistent med en årsindtægt på ca. 400.000kr. Jeg selv tjente på daværende tidspunkt ca. 300.000kr om året.

Danske bank meddelte mig at de ikke ville røre ved det fordi de mente at det var en usund forretning den købmand og at der var nogle andre der havde forsøgt at låne penge til den før - de andre banker gav bare ubegrundede afslag (herunder amagerbanken, sydbank m.m.)

Bankerne er altså blevet så pædagogiske - de er ikke længere blot interesserede i at du betaler dem deres penge tilbage - de nægter også at lade dig begå fejl :)

VH Jørgen

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 07:36

Jørgen Olsen:
en sosu-assistent med en årsindtægt på ca. 400.000kr

Haha - Så blev i afsløret! 33.000 om måneden er da en fin løn. Sorry kunne ikke dy mig Stick out tongue

Du skriver du er en 21 årig iværksætter, men er du også bager ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:26

Peter - Revisor:

Der er vi så ikke enige. Selvom det er dårlige tider i bankverdenen så vil bankerne stadig gerne bakke op om iværksættere hvis de kan se en forretningsmæssig ide i det, og man opnår da ikke noget ved bare at sidde og vente på at andre vender udviklingen for en.

Naturligvis er den unge mands alder ikke en fordel i denne situation men måske var det værd at overveje om man skulle have en investor med på sidelinien mod at denne så fik en andel af virksomheden (en gevinst). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:32

Skattekonsulenterne:

Peter - Revisor:

Der er vi så ikke enige. Selvom det er dårlige tider i bankverdenen så vil bankerne stadig gerne bakke op om iværksættere hvis de kan se en forretningsmæssig ide i det, og man opnår da ikke noget ved bare at sidde og vente på at andre vender udviklingen for en.

Naturligvis er den unge mands alder ikke en fordel i denne situation men måske var det værd at overveje om man skulle have en investor med på sidelinien mod at denne så fik en andel af virksomheden (en gevinst). 

Det er altså sjældent nok at en bank kan se en forretningsmæssig ide i det - han skal også helst risikere egne midler før de er interesserede i at risikere deres. D.v.s. hvis han ikke selv kan skyde en del af kapitalbehovet ind i virksomheden er der stor risiko for afslag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39

Tja...Bent....har lige haft 3 sager med banker, herunder en Amino, hvor kunderne fik

afslag grundet krisetider.....så vi er uenige...!

Jeg ved ikke hvor du har din påstand fra. Min er fra praksis!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)