Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgeoptimering

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

lige endnu 1 ting.

jeg sidder og læser den e-book fra seokursus.dk. Og der siger han at google ikke kan læse billeder, vilket jeg godt kan se meningen i :). men! nu er det tilfældigvis sådan at mange af de ting der er på denne side www.klsupport.dk, er billeder. er der på nogen måde man kan få botten til at , ja godkende ens billeder? tags eller lign. men da det er background-images?
Hvad gør jeg :D

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23

Nej, Google scanner ikke billeder og forsøge at læse hvad der står på dem - eller analysere indholdet. Microsoft har forsøgt med lidt OCR-scanning, men det er ikke værd at satse på. Tekster som du gerne vil have folk skal kunne finde i søgemaskinerne SKAL du udskrive som almindelig tekst på din side.

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 22:25

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, Google scanner ikke billeder og forsøge at læse hvad der står på dem - eller analysere indholdet. Microsoft har forsøgt med lidt OCR-scanning, men det er ikke værd at satse på. Tekster som du gerne vil have folk skal kunne finde i søgemaskinerne SKAL du udskrive som almindelig tekst på din side.

hvad så hvis det er min menu. vil den kunne navigere rundt på min side?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:43

Det kommer an på hvordan du har lkavet det, men hvis det er med almindelige links, hvor der bare bruges billeder frem for tekster, eller til nød image maps, så kan de godt navigere rundt. Men det er klar at foretrække at der også findes almindelige tekst-links

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

G1mZee:

hvad så hvis det er min menu. vil den kunne navigere rundt på min side?

Ja, Google vil finde siderne, men du kan ikke beskrive siderne gennem de billeder - og det er en skam. Du kan lave en title-attribut på linket, men den siger nu engang ikke ligeså meget som en god ankertekst (altså den klikbare tekst i et link). Det kan her anbefales at have 2 menuer - en menu med billeder til brugerne og en tekstbaseret menu nederst - sådan er der mange, der kringler det problem. :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 05:32

Hej Niclas

Du spørger om cms system. Er det fordi du selv vil lave et fra bunden. Hvis du skal bruge en færdig løsning så prøv og kikke på http://www.drupal.org

PS du har dødelink på logo i højer side det mener jeg ikke google er glade for ved en indexsering

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 09:27

Lykkebjerg:

Hej Niclas

Du spørger om cms system. Er det fordi du selv vil lave et fra bunden. Hvis du skal bruge en færdig løsning så prøv og kikke på http://www.drupal.org

PS du har dødelink på logo i højer side det mener jeg ikke google er glade for ved en indexsering

Det har du ganske vidst ret i .. Det skal da lige laves om :)... mange tak for det.

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)