Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgeoptimering

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kaldes også et "hold-kæft-bolche" :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21

Mikkel det er jo ikke rigtigt at det er en tom formular. En af grunden til den historie er opstået, er at google i stedet for gerne vil ha man bruger webmastertoolet incl valideringen

Det er rigtigt at at en side altid vil blive værdisat højere når den kommer via en anden side, da det jo figurere som et backlink. Det har jeg heller ikke nægtet. Så JA det er 100% korrekt at det tæller mere, men modsat skader det IKKE at tilmelde siden manuelt.

Det man kan sammenligne deres submit form med, er deres automatiske discovery af domænet via tilføjelse i DNS A-records.

Det med XML-sitemaps er jeg til dels enig i. De sider der har gavn af XML-sitemaps er sider som ikke er strukturet korrekt, så der er ret enige

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:46

Hej Kristoffer,

Vi kan vist godt blive enige om, at vi har noget forskellige definitioner af "spild af tid".

Du skriver selv i løbet af debatten her:

Kristoffer W Hansen:
"I nogle tilfælde har vi allerede en side klar inden for en uge, og så kommer der et link på forsiden af en af de sider google/yahoo hamre ned hvert eneste dag. Så er siden indexeret inden for 1-3 dage."

Hvorfor så overhovedet besvære sig med en tilmeldingsformular, hvor ventetiden skal måles i uger, når I alligevel indekserer en færdig side på få dage via links?

Og det er da heller ikke det rigtige råd at give til en begynder, som spørger til, hvorfor hans side ikke bliver vist i Google nu, og hvad man skal gøre for at få sin side vist i Google. Der må det rigtige råd da være at få nogle links til at pege på siden, da det går væsentlig hurtigere.

Især når man tager i betragtning, at du nogle indlæg senere i debatten skriver:

Kristoffer W Hansen:
"Det er rigtigt at at en side altid vil blive værdisat højere når den kommer via en anden side, da det jo figurere som et backlink."

Så er det komplet uklart for mig, hvorfor du anbefalede, at man bruger tilmeldingsformularen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51

Du må jo mene hvad du vil, men faktum er, at "historien" om den tomme submit formular A) har sin oprindelse lang tid før webmaster central blev opfundet - så den har intet med det at gøre og B) Jeg har personligt snakket med kompetente Google folk om dette - det var netop dem, der gjorde mig opmærksom på fake-formularen. Og dengang virkede det ikke engang som den store hemmelighed

Iøvrigt har den tomme submit-formular sin helt naturlige baggrund. Da søgemaskinerne startede havde de brug for tilmeldinger - det var før de kunne tage udgangspunkt i andre store hubs (DNS, directories etc). Men meget hurtigt begyndte folk at submitte alle deres sider dagligt. Det blev de trætte af, og derfor opstod der en form for "straf", hvis man over-submittede sine sites. Så "over-submittede" vi naturligvis bare konkurrenternes sites. Det blev til sidst umuligt at håndtere for søgemaskinerne, og derfor var en ikke funktionsdygtig formular det mest logiske næste skridt.

Den eneste situation jeg har kunne få dokumentation for en god effekt af XML-sitemaps er, når meget store sites skal flyttes fra en struktur til en anden. Men når den nye struktur så er blevet indekseret anbefales det absolut at fjerne XML-sitemap'et igen.

Hvis man meget gerne vil hjælpe Google med at opbygge så stort et indeks som muligt, så skal man bruge XML-sitemaps. Hvis man i stedet for er en marketingmand som mig, der tænker lidt mere egoistisk på hvad der gavner mit, og mine kunders, websites frem for Google, så skal man ikke bruge XML-sitemaps.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:54

Frank Hellerup Madsen
Min svar kan vel koges ned til at jeg ikke vil anbefale nogle at linke til sider der ikke indeholder noget som helst content. Også for dem der evt kommer til at klikke på linket og havner på en useriøs side. Grunden til jeg anbefalede det i denne sag, er at der intet indhold er på siden. Hvis der havde været indhold havde jeg anbefalet linkbytte eller markedsføring. Han kunne også bare gøre ingenting og så bare vente på at han blev opdaget via DNS tilføjelsen, men det er ikke lige så hurtigt

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 19:56

Kristoffer W Hansen:

Frank Hellerup Madsen
Min svar kan vel koges ned til at jeg ikke vil anbefale nogle at linke til sider der ikke indeholder noget som helst content. Også for dem der evt kommer til at klikke på linket og havner på en useriøs side. Grunden til jeg anbefalede det i denne sag, er at der intet indhold er på siden. Hvis der havde været indhold havde jeg anbefalet linkbytte eller markedsføring. Han kunne også bare gøre ingenting og så bare vente på at han blev opdaget via DNS tilføjelsen, men det er ikke lige så hurtigt

Tror jeg vil give dig ret i det du siger. Men modsat, lyder det også rigtigt det de andre siger, men da du skriver ind i min situation, så har du sikkert ret :) . og ja, de kunden jeg venter på at få det sidste lavet. så, jo længere tid han tager, jo længere tid går der for at han er på google :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:00

"Sidste gang jeg snakkede direkte med Google om deres tilmelding grinede de lidt - det er en tom formular, der slet ikke gemmer noget. Den er der bare fordi folk forventer sådan en :)"

Sådan som jeg husker det, (det er rigtig mange år siden jeg har brugt den) så står/stod der netop i forbindelse med formularen, at Google ikke indekserer hjemmesiden før man har fået minimum 1 link til sitet.

Så hvis det er det der sker, så er det jo den nemmeste måde at lokke folk til informationen med noget "Tilføj URL", lave en formular og her forklare, at den ikke virker Smile

Mvh,

Christian

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:00

Mikkel deMib Svendsen:

Du må jo mene hvad du vil, men faktum er, at "historien" om den tomme submit formular A) har sin oprindelse lang tid før webmaster central blev opfundet - så den har intet med det at gøre og B) Jeg har personligt snakket med kompetente Google folk om dette - det var netop dem, der gjorde mig opmærksom på fake-formularen. Og dengang virkede det ikke engang som den store hemmelighed

Den eneste situation jeg har kunne få dokumentation for en god effekt af XML-sitemaps er, når meget store sites skal flyttes fra en struktur til en anden. Men når den nye struktur så er blevet indekseret anbefales det absolut at fjerne XML-sitemap'et igen.

Hvis man meget gerne vil hjælpe Google med at opbygge så stort et indeks som muligt, så skal man bruge XML-sitemaps. Hvis man i stedet for er en marketingmand som mig, der tænker lidt mere egoistisk på hvad der gavner mit, og mine kunders, websites frem for Google, så skal man ikke bruge XML-sitemaps.

Man/vi kan teste dette meget simpelt

Vi kan oprette 3 domæner

D1.com - tilføjer vi til DNS men linker ikke til det nogle steder
D2.com - opretter ikke sitet i DNS, så det bliver ikke replikeret nogle steder hen, men tilføjer det via googles submitform
D3.com - tilføjer vi til DNS og linker til det fra sider det indexeres hver dag

Der burder KUN komme trafik til D2.com hvis den submitform virker, så hvis der kommer en hostheader request til D2.com, så er det fordi formen virker - er vi enig i den teori?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:06

Du kan ikke lave en valid test så simpelt. Det er alt for upræcist.

Jeg har hverken tiden eller behovet for at lave en mere veldesignet og sikker test, af småting, som dette, der alligevel ingen strategisk betydning har. Uanset udfaldet ville det nemlig ikke ændre på hvad der er bedst at gøre - om formularen overhovedet gemmer noget eller ej, ændrer ikke på, at det eneste der tæller er links. Så enten virker den ikke, eller også har den en negativ effekt. Hvorfor teste det yderligere?

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:13

Kristoffer W Hansen:
Mht cms's så kan du læse lidt om de der er tilgængelige her http://www.opensourcecms.com/

Hvis du vil kode dit eget helt fra bunden, så kan du læse om defunktioner du fårbrug for på denne side http://www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP

jeg kan godt kode, og det: ) men det er bar hvordan man generalt sætter sådan et op, og så videre :) en introduktion til det.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)