Tilmelding til søgemaskiner fungerer på samme måde, som indsendelse af demobånd til pladeselskaber. Jeg har siddet på den "anden side" i begge sager :)
Med hensyn til demobånd til pladeselskaber ender de som regel i en stor kasse. På Virgin Records, dengang jeg var der, blev de så hevet frem til juefrokosten, vi hørte et par minutter, skreg af grin over lortet og kastede så lidt med båndene inden der blev trampet på dem. Absolut ingen respekt!
Sidste gang jeg snakkede direkte med Google om deres tilmelding grinede de lidt - det er en tom formular, der slet ikke gemmer noget. Den er der bare fordi folk forventer sådan en :)
Om formularen stadig er død på Google ved jeg ikke, men en ting ved jeg med sikkerhed - sådan har det altid været: Hvis søgemaskinerne finder dig selv (via links fra andre sites) så opfatter de det mere positivt, end hvis det bliver proppet ned i halsen på dem med den ene eller den anden for for tilmelding. Logisk nok.
Så lad være med at spilde tiden på tilmelding og XML-sitemaps - det gavner intet og der er stor risiko for det skader.