Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgeoptimering

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:38

Torbjørn:

Hejsa, lad mig rette eventuelle misforståelser.

Hvis tiden er vigtig vil jeg opfordre til IKKE at tilmelde sig direkte til søgemaskinerne – vores erfaring er, at det hos Google typisk tager 2 til 6 uger før siden kommer med i SERP. Benyttes derimod linkbuilding kan optagelsen opnås på under 24 timer.

hvad vil der ske hvis man gør begge ting? og hvad gav bedst effekt?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:40

Hvis du tilføjer din side manuelt til google kan du risikere at få dårlige visninger i google, tager længere tid at blive indekseret, og det kan også have betydning for din pagerank.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 17:41

G1mZee:

Torbjørn:

Hejsa, lad mig rette eventuelle misforståelser.

Hvis tiden er vigtig vil jeg opfordre til IKKE at tilmelde sig direkte til søgemaskinerne – vores erfaring er, at det hos Google typisk tager 2 til 6 uger før siden kommer med i SERP. Benyttes derimod linkbuilding kan optagelsen opnås på under 24 timer.

hvad vil der ske hvis man gør begge ting? og hvad gav bedst effekt?

Så er det desværre tilmeldingen i Google der tæller. Dvs. 2 til 6 ugers forsinkelse i din optagelse.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:49

Torbjørn:

tilmeldingen i Google der tæller. Dvs. 2 til 6 ugers forsinkelse i din optagelse.

Nej - det betyder bare siden bliver besøgt af googlebot'en en gang til

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:22

Kristoffer W Hansen:

Torbjørn:

tilmeldingen i Google der tæller. Dvs. 2 til 6 ugers forsinkelse i din optagelse.

Har du testet din påstand af i praksis? Vores erfaring er, at direkte tilmelding hos Google forsinker optagelsesprocessen med 2 til 6 uger. Det vigtigste er, at få hjemmesiden indekseret hurtigst muligt og her er jeg er ganske godt tilfreds med 24 timer (for det meste).

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:29

Torbjørn:

Kristoffer W Hansen:

Torbjørn:

Har du testet din påstand af i praksis? Vores erfaring er, at direkte tilmelding hos Google forsinker optagelsesprocessen med 2 til 6 uger. Det vigtigste er, at få hjemmesiden indekseret hurtigst muligt og her er jeg er ganske godt tilfreds med 24 timer (for det meste).

det lige præcis sådan noget her der går ind og forvirre mig ufattelig meget ! :) ..

nogen siger noget, ander siger noget andet...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:43

Torbjørn:

Ja
Så snart jeg har købt et domæne, er det første jeg gør at lave en midlertidig side, med eller uden reklamer, der indeholder søgeord som siden senere skal bruges til. så snart jeg har gjort det, tilføjer jeg siden til de tre SEsubmit sider. Så er den indexeret inden for 2-4 uger normalt. Da det kun er en midlertidig side unden rigtig indhold, så linker jeg aldrig til den fra nogle af de rigtige hjemmesider. Det gør jeg at to årsager. 1- Link relevance, 2 - Dårlig service for vores kunder at linke til sider uden indhold

I nogle tilfælde har vi allerede en side klar inden for en uge, og så kommer der et link på forsiden af en af de sider google/yahoo hamre ned hvert eneste dag. Så er siden indexeret inden for 1-3 dage.

Derfor kan jeg sige med meget stor sikkerhed at det INGEN konsekvens whatsoever har for hvornår siden dukker op på google eller ej, for det er noget vi gør flere gange hvert eneste uge året rundt

Hvis du oplever en forskel på når hvornår google indexere fordi du tilføjede siden på deres submitside, inden den når at besøge din side via et link fra en anden side, så er det fordi den jo opfatter din side som en uden relevans og backlinks, indtil den er indexeret via et link fra en anden side.

Ud over det så validere jeg altid først siden via yahoo/google webmastertools NÅR der er det rigtige indhold på siden. Det gør jeg fordi Google ikke vil give et konkret svar på hvad de gør med valideringerne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:08

Tilmelding til søgemaskiner fungerer på samme måde, som indsendelse af demobånd til pladeselskaber. Jeg har siddet på den "anden side" i begge sager :)

Med hensyn til demobånd til pladeselskaber ender de som regel i en stor kasse. På Virgin Records, dengang jeg var der, blev de så hevet frem til juefrokosten, vi hørte et par minutter, skreg af grin over lortet og kastede så lidt med båndene inden der blev trampet på dem. Absolut ingen respekt!

Sidste gang jeg snakkede direkte med Google om deres tilmelding grinede de lidt - det er en tom formular, der slet ikke gemmer noget. Den er der bare fordi folk forventer sådan en :)

Om formularen stadig er død på Google ved jeg ikke, men en ting ved jeg med sikkerhed - sådan har det altid været: Hvis søgemaskinerne finder dig selv (via links fra andre sites) så opfatter de det mere positivt, end hvis det bliver proppet ned i halsen på dem med den ene eller den anden for for tilmelding. Logisk nok.

Så lad være med at spilde tiden på tilmelding og XML-sitemaps - det gavner intet og der er stor risiko for det skader.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:11

Mikkel deMib Svendsen:

Tilmelding til søgemaskiner fungerer på samme måde, som indsendelse af demobånd til pladeselskaber. Jeg har siddet på den "anden side" i begge sager :)

Med hensyn til demobånd til pladeselskaber ender de som regel i en stor kasse. På Virgin Records, dengang jeg var der, blev de så hevet frem til juefrokosten, vi hørte et par minutter, skreg af grin over lortet og kastede så lidt med båndene inden der blev trampet på dem. Absolut ingen respekt!

Sidste gang jeg snakkede direkte med Google om deres tilmelding grinede de lidt - det er en tom formular, der slet ikke gemmer noget. Den er der bare fordi folk forventer sådan en :)

Om formularen stadig er død på Google ved jeg ikke, men en ting ved jeg med sikkerhed - sådan har det altid været: Hvis søgemaskinerne finder dig selv (via links fra andre sites) så opfatter de det mere positivt, end hvis det bliver proppet ned i halsen på dem med den ene eller den anden for for tilmelding. Logisk nok.

Så lad være med at spilde tiden på tilmelding og XML-sitemaps - det gavner intet og der er stor risiko for det skader.

Ja, jeg tror du har fat i noget. Har hørt det før ;) en "vi vil ikke have jeres opkald om, hvorfor jeres domæne ikke er crawlet endnu-form"

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)