Er der nogen, som kan anbefale et godt bogføringsprogram, som er forholdsvis billigt og nemt at gå til.
|
Hej!
Jamen SummaSummarum er vel udmærket til dit formål.
Er der nogen, som kan anbefale et godt bogføringsprogram, som er forholdsvis billigt og nemt at gå til.
|
Hej! Jamen SummaSummarum er vel udmærket til dit formål. |
Hej, Har du andre krav end nemt og billigt? Har du eksempelvis behov for integration med en webshop eller lignende? Er ofte en god ide hvis man ekspederer mange ordre dagligt, da det hurtigt medfører meget dobbeltindtastning (først i webshop og senere i finanssystem). Skal du kunne bruge programmet på mere end en computer og evt. på flere adresser? Hvormange bruger adgange har du behov for?
|
Jeg skal bruge programmet til at bogføre for flere virksomheder, bl,a, en webshop. Så det skulle gerne kunne ses på flere computere. Jeg synes det ser ud til at SummaSumarum kun er baseret til brug på en virksomhed. Men jeg må lige kigge på det tidligere tråde - er forholdsvis ny her på amino, så jeg er ikke så god til at finde rundt endnu. |
I summa kan man sagtens have flere end et regnskab. Jeg har brugt summa til mit private og bruger på min arbejdsplads C5 begge programmer er super gode. Dog er summa noget mere simpelt end C5. Et tredje alternativ kunne være economic.dk - Her kan du via API (hvis din shop understøtter det) få økonomistyringen og webshoppen til at tale sammen. Du behøver ikke tænke på backup, det klarer de for dig og sidst men ikke mindst du kan logge på overalt og når du bliver så stor du skal have revisor på kan han også logge på via revisor login. Jeg vil lige nævne at jeg kun har prøvet economic.dk i de 10 prøve dage man kan så jeg kender det ikke indgående. |
Ha det bedst!
Steffen Hvid
Når det er et krav at systemet skal kunne bruges på flere computere vil jeg anbefale dig at se nærmere på e-conomic eller et af de andre internetbaserede finanssystemer på markedet, eksempelvis Revilution. Generelle fordelen ved at anvende de internetbaserede systemer er:
Den største ulempe ved at bruge onlinebaserede systemer er selvfølgelig at man er afhængig af sin internetforbindelse og dennes driftsikkerhed. Det kan sikkert også lade sig gøre at anvende Summa på mere end én computer, men så er du formodentlig nødt til at installere systemet på din egen server. Medmindre du selv eller en af dine ansatte ved noget om server administration og vedligeholdelse skal du nok tænke dig om inden du vælger den løsning. Det skal dog lige nævnes at jeg ikke selv kender til praktiske eksempler på virksomheder der kører Summa via egne servere, så ved intet om hvor driftsikker en sådan løsning er. Måske er der andre her i netværket som har prøvet en sådan løsning af og vil dele deres erfaringer? |