|
Hej Jeg har sendt en faktura til en kunde! Fakturaen lyder på 32 konsulent timer og forfaldsdatoen var d. 3/5 - der er stadig ikke kommet nogen penge .Hvad gør I ? Hvor længe skal man vente, inden man kontakter kunden ?
|

Debat
![]() |
|
Hej Slotty,
Jeg ville også ringe og påminde. Hjælper det ikke, så vent max 7 dage efter forfald. Så sender du en meget høflig reminder, der ikke har antydningen af konsekvenser. I det brev giver du selvfølgelig en frist. Dagen efter den frist sender du endnu en reminder, der bærer et lidt mere alvorligt præg - i denne kan du godt nævne evt konsekvenser. Men husk: Aldrig true med noget, som du ikke har tænkt dig at gøre! NB: En kunde, der ikke betaler er alligevel ikke en kunde. Med venlig hilsen Flemming |
|
Hej, Det er selvfølgelig irriterende med kunder der ikke betaler, men man skal også huske at overveje om det er det værd - måske at sætte et forhold ml. din virksomhed og en person eller andet firma på spil pga. en sen betaling. Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;) |
|
> Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;) Ja, men det er bare ikke sikkert de gør det. Hvis kunden er ved at dø en langsom død, og du ikke får fingeren ud, så ender du sidst i køen hos kuratoren :) |
Du synes måske, at det er sjovere at basere et sundt forretningsforhold på ubetalte regninger? Med mindre kunden står for hoveddelen af din omsætning, er det så værd at have en kunde, der ikke kan finde ud af at betale? Ved godt der kan være forskel fra sag til sag, men jeg ville hellere have 2 loyale kunder end 4 illoyale. |