Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrækkelig fejl i shopsystem - Hjælp søges

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder så ser det desværre ud til at jeg har en fejl i mit shopsystem, hvilket medfører at nogen ikke kan betale for deres varer.

Shopsystemet er et osCommerce (Zen-Cart) og ligger på http://www.sjovhilsen.dk

Problemet kommer efter folk har fundet deres varer, går hele vejen igennem checkout og når de så har valgt at betale med kreditkort og videre til bekræft orden så ender de på en side der siger deres indkøbskurv er tom istedet for at komme til quickpay betalingssiden.

Der har desværre været en del tilfælde hvor folk har ringet og gjort opmærksom på problemet og gud vide hvor mange som bare har givet op :(.

Case 1: En kunde som sidder på bærbar Zepto computer bruger IE7.0 og xp får denne fejl, hun prøver på huset stationærer og her går det fint. (også IE7.0)

Case 2: En kunde prøver på Acer bærbar Opera browser, dur ikke. Prøver så på Firefox browser og her kører det fint.

Ingen af de 2 kunder skulle have ændrert deres sikkerhedsinstillinger for browserne

Jeg/vi kan ikke selv påtvinge denne fejl, er der nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.

Nogen der gider teste om i kan få en quickpay side op .. I skal ikke oprette konto (det havde ingen af de 2 føromtalte kunder)

Hjælp!! Det er fandme ikke fedt at miste folk der sidder med kreditkortet i hånden :/

 

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jimmy,

Jeg har prøvet nu fra en 230 Volts Lenovo thinkpad med 15" skærm uden problemer :)

Jeg må indrømme at jeg nok ville prøve at simplifisere købsprocessen en andelse for der er godt nok lang vej igennem og mange unødige ting på skærmen som forvirrer. Måske er det faktisk fejl som slet ikke er batalingsgatewayen med tidligere hvor hæmmede kunder mister overblikket.

Jeg ved ikke helt hvad det var jeg købte, er du flink at slette ordren :) så lover jeg at shoppe lidt rundt for at se om der skulle være noget jeg kan bruge ;)

 

MVH

Jon Hauge

relationhouse.com

31 62 62 04

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jon, mange tak .. Har lige slettet din ordre. Ang. købsprocessen så er det lidt et forsøg, generelt så bliver min proces lidt længere da man kan vælge at skrive kort til modtager, vælge en bestemt leveringsdag og så gaveindpakningen. Men tak for din feedback, netop checkouten kæmper vi lidt med. Til at starte med vil vi prøve at smide nogle "steps" på Altså step 1 Kune, step 2 levering osv.

Hvis der er andre der vil forsøge, så behøver i ikke gennemføre ordren, men blot komme til betalingssiden, derfra virker det fint.

 

Jimmy

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Jimmy

Jeg har lige lavet 2 ordre på en vista 1 med explore 7 ordre 5201 og så lavede jeg en med firefox jeg fik quickpay på så det virkede.

ps: det er ikke lovligt det som du gør med at kunderne automatisk er tilmeldt nyhedsbrev Desværde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have Brian, super belastende at man ikke kan tvinge fejlen frem så man kan finde ud af hvad der er galt!

Ang. nyhedsbrevet så hedder det sig at man aktivt skal vælge at modtage det, og man kan jo fravælge det, det kan man vel godt kalde en aktiv handling :D Er der nogen der ved om der er faldet nogen dom for dette?

Ligesom betingelser, som egentligt også er lidt underligt, her bekræfter 9 ud af 10 betingelserne uden at læse dem. Det siger man er kundens eget valg, men er det så ikke det med nyhedsbrevet? (den kan vi tage i et andet topic, ville egentligt gerne prøve at løse den her med de tomme kurve)

Jimmy

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Her lige prøvet fra en zepto bærbare med IE7 med std.opsætning og jeg ramte fint betalingssiden til sidst - du bør nok slette ordren.

Måske der går noget galt hvis der opstår en script-fejl hvis man har en eller flere emner i kurven - har du mere info om hvordan ordren så ud hos de kunder hvor fejlen opstod?

 

Mvh / Lars Borup Jensen

it-arbejde.dk - specialister i middleware og server-side softwareudvikling, J2EE konsulent og Django.

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, mange tak for hjælpen. (ordrerne går først igennem når man har indtastet og bekræftet sine dk oplysninger)

Det med script-fejl ved jeg ikke lige, umiddelbart tror jeg ikke det kan være det, men vil da nævne det for proggrammøren. Nej, jeg har ikke flere informationer om kunderne det ikke har virket for, ærlig talt så aner jeg ikke hvad jeg kan spørge dem om som kan være skyld i problemet :(

 

Jimmy

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy,

Det ville være relevant at vide hvilke varer de har i kurven når de tjekker ud og får fejlen.

Mvh.

Michael

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, case 2 som var idag havde 15 forskellige varer i kurven, jeg fik hende til at prøve med en firefox browser istedet for den opasia browser hun benyttede, og her virkede det. Der var altså nøjagtigt samme varer i kurven, men to forskellige browsere. Jeg har selv testet med opasia browser men kan ikke få fremtvunget nogen fejl. Jeg tvivler dog også på at det er browseren der laver knuder da de andre der oplever denne fejl har benyttet IE7.0.

Jimmy

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy,

Netop testet igennem helt til betalingsvinduet med en FF2 uden problemer.

Altså ikke andre problemer end at jeres betalingsvej er aaaaalt for lang. Der er en uendelig strøm af vinduer, jeg skal igennem. Oveni er teksterne på knapperne ikke altid helt logisk fremadskridende. F.eks. skulle jeg trykke på en "Tilmeld"-knap efter at have indtastet navn og adresse, så vidt jeg husker.

Du bør overveje, om du kan springe et vindue eller to over - og så i det mindste hurtigst muligt få indført den der step-for-step-status, som du nævner ovenfor.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)