Jeg har været inde på quickpay's hjemmeside, for at finde ud af, om der er nogen form for integration til nogle økonomisystemer, men jeg kunne intet finde. Er der nogen her, som har kendskab til dette???
Nu kender jeg ikke detaljerne i det du laver, men normal praksis vil nok være at quickpay hænger sammen med fakturering. Og så udligner du debitor når du afstemmer banken senere.
Naaaarrh.............det var nu mere et spørgsmål om integration mellem quickpay og fx. summa summarum jeg var ude efter. Altså om man direkte kan importere data fra quickpay til regnskabssystemet ;o)
Jeg er ikke ekspert i Summa Summarum, så jeg kan ikke svare dig med sikkerhed, men ud fra deres featureliste ser det ud som om at man kun kan importere og eksportere data til og fra Summa.
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvad du vil importere data som.
Et scenarie kunne være at importere posterne fra quickpay som ordrer, men du får et problem med at skille moms ud hvis ikke momsen er præcis 20% af de beløb du hæver via quickpay.
Der er en række muligheder, men jeg skal bruge mere info om hvad det er du helt præcist ønsker og hvad det er for et setup du ønsker at integrere i.
Med Quickpay's API er meget muligt, men du er nød til at være lidt mere konkret. Hos 1902 har vi lavet integration til økonomistystemer og vores erfaring er at Quickpay var nemt at have med og gøre, det var økonomistystemerne som gave problemer.
Hvis du vil have en uforpligtende samtale så send mig en mail på peter.skouhus@1902software.com, eventuelt med dit skype nummer så kan vi lige prøve og tale om det.
Jamen måske er det bare mig der har misforstået noget her ;o)
Jeg havde en forventning om at mine data fra salg (kunder, fakturering osv.) i fx. quickpay, skulle over i mit økonomisystem. Hvordan får man ellers overblik over sin forretning?
Hvis jeg nu sælger mine varer genne fx. to kanaler:
Du kan godt exportere dine data fra quick pay.... men det kan du ikke bruge til så meget. Her er et eksembel på en sådan fil:
Transaktion ID
Beløb
Valuta
Ordrenummer
Status
Dato
Kortype
Slettet
5756261
1.100,00
DKK
0
Authorized
7. Feb 2008 10:50:21
Visa-Dankort
Nej
Det oplagte er at få integration i din webshop. Vores webshop løsning har export af kunder ordrer og varer til SummaSummarum, og mulighed for fuld integration til e-conomic.
Ved at integrere til en bestemt debitorgruppe kan du holde øje med dine kunder.
Jeg håber det var svar på dit spørgsmål, jeg sender gerne produktark på vores webshop løsning.
Ja ok.....de der data får man jo ikke meget ud af at importere ;o)
Min udfordring er, at jeg ikke skal have en webshop. Der findes eet produkt, som er et plastikkort, som fx. Q8 kort o.lign. (2 hvis man adskiller private og virksomheder, som dybest set, køber det samme produkt). Man skal selvfølgelig kunne købe kortet på siden, men den skal også bruges til at vise hvor kortet kan benyttes, via google maps etc.
Jeg troede bare at der fandtes integrationsmoduler fra alle betalingsgateways og så til de gængse økonomisystemer, men det er åbenbart ikke tilfældet...
Business, du er nød til at være helt konkret med hvad det er for et arbejdsflow du forventer og hvad det er for en webshop du vil bruge.
Quickpay are bare en fjernstyring af dine kunders kreditkort. Så når du sender varen så kan du bestille en overførsel af penge fra din kundes konto til din egen. Dene transation skal ikke bogføres direkte i dit regnskabssystem. Bogføring sker først når du rent faktisk ser pengene på din konto.
Det du bogfører i forbindelse med quickpay-transaktionen er jo kunden s faktura og den kommer enten fra Summa eller fra din webshop.
Hvis du laver fakturaen i Summa, så skal du manuelt gå over i quickpay og hæve pengene - for der er ikke nogen API i Summa til den slags.
Hvis Fakturaen kommer fra din webshop - så vil jeg tro at du kan lade din webshop hæve fakturabeløbet via Quickpay API. Og så kan du importere fakturaen i Summa og bogføre den som du ønsker. Når du så afstemmer banken efter f.eks. 30 dage - så vil du se pengene på din konto og så skal pengene så bogføres i Summa.
Jeg tror måske du har misforstået Quickpay lidt, men som sagt er der masser af muligheder - så du skal som sagt være mere specifik.