Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg hader telefon sælgere!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg igen blevet "overfaldet" af en ekstrem ihærdig, københavnsk rablene telefon-tyran der ikke fatter at når man har sagt nej 5 gange så går den nok heller ikke 6 gang.

Forstår ikke at der findes firmaer der tør bruge disse tyraner til at profilere sig, jeg ville aldrig byde hverken nuværende eller kommende kunder den opblevelse...

Det har gjort at jeg blesluttet at jeg er blevet meget mistænksom når nogle kontakter mig for salg, hvilket nok er lidt æreligt, så har besluttet at skal jeg bruge noget må jeg selv finden en der sælger det.

Undskyld opstødet, men f..k jeg hader disse mennesker.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 14:28

Prøv at kigge på Visam.dk, som medlem går du ikke glip af de seriøse sælgere. Du får luget skidtet fra med det samme, for de tør ikke tilmelde sig visam, de ved godt at når det kommer på skrift holder deres produkt ikke, samt at vi omgående udelukker dem fra at henvende sig til medlemmer af visam hvis det er blå luft de tilbyder.

Forstår dit opstød, det er møg irriterende at bruge tid på.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:34

Hej Jacob,

Du er for flink. Næste gang, du har sådan en i røret, så siger du bare pænt farvel efter dit andet eller tredje nej og lægger røret på. Hvis en sælger ikke kan opføre sig ordentligt i telefonen, gælder normale regler for høflig opførsel ikke.

Alternativt kan du vælge "Vi bruger ikke"-metoden på dage, hvor du har større overskud.

Og på dage, hvor du slet ikke har overskud, kan du sætte dig og skrive en hurtig mailklage over deres aggressive telefonsælgere. Det hjælper selvfølgelig intet overfor inhouse-sælgere, men firmaer der outsourcer deres telefonsalg kan forhåbentlig påvirkes af klager fra potentielle kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Jeg er med tiden godt nok også blevet temmelig ubehøvlet overfor de pågående telefonsælgere. For nyligt oplevede jeg endda en sælger for et frivilligt hjælpe-projekt, som ikke forstod et 'nej'. Det skader så desværre den gode sag! For jeg blev da sur til sidst, da manden blev ved.

Så når de s.... sælgere ringer, når man står og laver mad til sine sultne unger, så siger jeg kort 'nej, ring på et andet tidspunkt' og lægger røret på, eller også holder jeg bare den sultne unge hen til telefonen – det hjælper som regel også. JEG GIDER DEM IKKE!

Og hvis jeg har travlt, beder jeg dem sælge en mail, så jeg kan læse om det i ro og mag. De fleste modtager man aldrig noget fra.

Men, læg røret på, når folk ikke forstår en pæn hentydning. Jeg har bestemt ikke problemer med at være ubehøvlet, når de også er det!

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 15:27

Jeg ved nu ikke om jeg er for flink beder dem altid om at sende mig noget skriftligt, men sjov nok så kan de også lige tilbyde det ene og det andet inden...

og har faktisk aldrig modtaget noget som helst fra dem.

Men det der bekrymere mig mest er om de firmaer de sælger for er klar over deres metoder eller om de er ligeglade bare de sælger?

Vi skal jo alle tjene vores penge, og det er deres måde, så fair nok men jeg ville da blive meget ked af det hvis der var nogle der ringede til kunder på mine vejne og opførte sig sådan.

Ved der har været nogle telesælgere herinde på amino, måske de kunne forklare sig, eller nogle der har gode/dårlige erfaringer med disse

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07

kijo:

Prøv at kigge på Visam.dk, som medlem går du ikke glip af de seriøse sælgere. Du får luget skidtet fra med det samme, for de tør ikke tilmelde sig visam, de ved godt at når det kommer på skrift holder deres produkt ikke, samt at vi omgående udelukker dem fra at henvende sig til medlemmer af visam hvis det er blå luft de tilbyder.

Forstår dit opstød, det er møg irriterende at bruge tid på.

Du må meget undskylde, men hvis sælgeren ikke forstår et "nej" hvordan skulle det så hjælpe selv om kunden betaler 900,-+ kr om året til jer for at få en mailboks med visitations funktion?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10

jacobfrom:

Nu er jeg igen blevet "overfaldet" af en ekstrem ihærdig, københavnsk rablene telefon-tyran der ikke fatter at når man har sagt nej 5 gange så går den nok heller ikke 6 gang.

Forstår ikke at der findes firmaer der tør bruge disse tyraner til at profilere sig, jeg ville aldrig byde hverken nuværende eller kommende kunder den opblevelse...

Det har gjort at jeg blesluttet at jeg er blevet meget mistænksom når nogle kontakter mig for salg, hvilket nok er lidt æreligt, så har besluttet at skal jeg bruge noget må jeg selv finden en der sælger det.

Undskyld opstødet, men f..k jeg hader disse mennesker.

Forstår godt dit problem, da jeg ser det tit hos mine kunder hvor man nogle gange ikke kan undgå at overhøre samtalen.

Jeg anbefaler du siger du ikke har lyst til at købe købe deres produkt/service og så lægger ud røret på med det samme. Lad være med at spild din tid på at være høflig over for en sælger der ikkeviser dig respekt

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 15:35

Den slags sælgere skulle bandlyses lang væk i .......

De gør det svært for andre at drive forretning hvor telefonisk kontakt er et naturligt element i det. De fleste iværksættere må jo nok se i øjnene at der skal en vis mængde telefonsalg til før forretningen kører.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:56

> De fleste iværksættere må jo nok se i øjnene at der skal en vis mængde telefonsalg til før forretningen kører.

Nej, det gælder kun for totalt ideforladte iværksættere, og sådan nogle burde hellere finde sig et andet job!

Jeg har for lang tid siden opgivet enhver form for høflighed overfor telefonsælgere. De er nogle svin som fortjener alle de eder og forbandelser man kan finde på.

Når jeg er mit flinke hjørne fortæller jeg sælgerne at de kan starte med at sende en check på 1.500 kroner hvis de vil spilde et kvarter af min tid. Ingen har hidtil gjort det :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 16:27

Hvad så Mikkel

Jeg troede ikke du var af den ensporede slags der tror alt alt kan sælges via SEO. Jeg oplever stadig at telefonkanvas er en af de mest effektive salgsmetoder til min forretning. Kan godt se at man kan sælge SEO via Internet, men det gælder altså ikke alle andre forretningsområder.

Og jo, jeg ved godt der findes andre andre måder at forsøge at sælge på, salgsbreve, eventmarketing osv. (for øvrigt, hvor mange events bliver til noget uden telefonisk opfølgning...)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)