Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du brug for en god håndværker?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En mine gode bekendte er en ung og virkelig dygtig håndværker og iværksætter. Han er egentligt tømrer, men laver alt muligt håndværksarbejde - fra mindre private reperationer, til større opgaver med tag og tilbygninger. Han er virkelig dygtig, meget rimelig i pris, og så er han en af de der håndværkere der bare altid kommer til tiden og sætter en stor ære i at lave et ordentligt stykke arbejde. Den bedste af slagsen.

For 3-4 år siden startede han for sig selv og der kom hurtigt fart på. Det var midt i en kæmpe opgangstid, og meget snart fik han en lærling og en svend - og de havde travlt.

Desværre er det meget pludselig gået meget hurtigt ned ad bakke i byggebranchen - generelt. Så nu er han ene mand tilbage i firmaet - og med lige lidt nok at lave. Det er lidt af en nedtur, fra 3 mand på overtid for bare få måneder siden.

Han har helt sikkert været lidt for dårlig til at sælge sig selv - det gik jo så godt, så det var der ikke brug for. Det er der i dag. Og jeg vil naturligvis gerne hjælpe en ven så godt jeg kan ...

Så, der er to ting jeg vil spørge dig om:

1) Har du brug for en god håndværker til noget arbejde (på Sjælland)?
Jeg kan som sagt give ham min varmeste anbefaling!

2) Har du nogle gode ideer til, hvordan sådan en mindre håndværksvirkeomhed kunne sælge sig selv bedre? Markedsføring, særlige fokusområder, produkter, services.... Alle ideer er velkomne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44

Netværk, netværk, netværk. Han må have haft nogle kunder, når han har været i gang i 3-4 år. Bed om referencer fra dem, tag billeder af det færdige arbejde, få lavet en hjemmeside han kan henvise til når folk vil bedømme ham og hans arbejde.

Sæt en fast annonce i den lokale avis, tag evt kontakt til avisen (rne?) og spørg, om ikke den vil lave en virksomhedsprofil. Hvis ikke den går, så få skrevet en pressemeddelelse med gode billeder (og meget gerne referencer) og forsøg at få det i avisen. Få evt hjælp til at tage kontakt til aviserne, der må være nogle journalister, der lige ved, hvornår det er bedst at slå til og hvem man skal tage kontakt til.

Måske kan han midlertidigt slå sig sammen med andre håndværkere og tilbyde kombiløsninger? Måske kan han arbejde for andre freelance, til det bliver lidt bedre igen...

Lidt input fra en lille selvstændig 'håndværker'.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:17

Der er ingen tvivl om at tiderne er ved at blive dårligere, men jeg synes egentlig din ven skal starte med at klappe sig selv på skulderen. Han har fået tilpasset sin virksomhed, hvilket er super godt, nu skal han blot fortsætte med at være opmærksom på omkostningerne og så ellers forsøge at få nye opgaver og til det lyder Bettinas forslag glimrende. Det er nu man skal holde tungen lige i munden.

Du må i øvrigt godt lige sende mig hans kontaktdetaljer, vi har brug for tømrere af og til.

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:03

Folk skal jo stadig have bygget om og til, samt rep. forskellige ting. Men spørgsmålet er jo selvfølgelig nu mere prisen. Derfor vil mange ty til gør det selv løsninger. Alliere sig med et byggemarked koncept på nettet eller lignende og gør følgende :

Tilbyd sig selv som rådgiver/handy mand til folk med gør det selv projekter. Lav en klippekorts ordning, hvor folk køber f.eks. 12 timer på forhånd og skal minimum bruge 3 timer pr. gang. Så kommer din kammerat ud og guide folk og laver planlægningen for dem. Får bestilt de rigtige materialer m.m. Derefter kommer han f.eks. ugen efter og hjælper med det videre forløb.

Han skal selvfølgelig have oprettet en hjemmeside og markedsfører den på en eller anden måde. Men det burde du Mikkel kunne hjælpe med :-)

Fodelen er at kunderne betaler forud og han ikke har nogen penge ude og svømme. Samtidig med burde han kunne få nogle procenter hos det byggemarked der er leverandør. (De er jo ligeså sultne som håndværkerne er ) Når først han har hjulpet 10 kunder, jamen så skal man jo igang med at nætværke, f.eks. ved at smide et spørgeskema til hans kunder om, hvor tilfredse de har været og om de vil anbefale ham videre til andre... lave nogle linier fri til at skrive navne på andre som kunden kender der skal igang med et byggeprojekt og gi dem 2 flasker god rødvin pr. navn. Send efterfølgende et brev til disse kunder med noget markedsføring af hans virksomhed og evt. flette ind at han har hjulpet andre i nabo laget. (Der er lige nogle regler vedr. markedsføring overfor private, men er ret sikker på at så længe han ikke ringer til dem eller tropper op på deres trappe og banker på, så er den inden for lovens rammer)

Mvh. Chris

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)