Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af musik!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er igang med at starte et website bestående fortrinvis af videoer. I disse videoer vil jeg gerne have baggrundsmusik til, idet musikken fremhæver indholdet af videoerne. Det er altså en konkret fordel at have musik i baggrunden.

Websitets indhold er kommercielt.

Jeg mener ikke at baggrundsmusikken bliver i en stand, så den er optimal til download, men dette afgør ikke sagen!

Mediet, som videoerne fremvises i, er Windows Media Player. Derfor er det muligt at downloade/brænde indholdet til dvd/cd.

Er der nogle bestemmelser omkring dette? Er der nogle mennesker jeg skal tale med/nogle mennesker der skal have betaling? Hvad betyder copyright i denne sag?

Håber der er nogle, der vil være til hjælp.

Med venlig hilsen

Jakob 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:20

Hej Jakob.

Som sangskriver er jeg medlem af Koda, som forvalter ophavsrettigheder for komponister, sangskrivere, m.v.

Jeg vil tro, det er her, du kan få afklaret dit spørgsmål én gang for alle. Du vil i så fald være en potentiel "kunde" og kan få hjælp her:

www.koda.dk/kunder

Håber, det var det, du søgte.

Mange hilsener

Anne

Sangskriver/tekstforfatter

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:42

Kommerciel brug af musik til det formål du beskriver er lidt besværligt. Udover, at du skal betale det som dem der har skrevet musikken, og teksten kæver (og det kan være hvad som helst) skal du også have hver enkelt medkomponist tilladelse, forfatter, arrangør, forlag - og hvis det er en indspilning, også pladeselskabet. Det er en ret omfattende sag. Og det kan koste temmelig meget. Og hvis bare en enkelt af dem der har rettigheder til musikken ikke vil være med, kan de forhindre det.

Så med mindre du er klar på at bruge en del tid, og betale kassen for musikken, så vil jeg anbefale dig at du ser på noget af det færdige baggrundsmusik der findes, som du kan bruge uden at skulle betale for brugen (udover den pris du betaler for CD'en)

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:52

Hej Anne og Mikkel!

Tak for jeres svar. Jeg har sendt en mail til KODA for at få præciseret.

Jeg kan desværre ikke benytte andet end det helt bestemte musik, så jeg må klare mig uden.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Hej Jakob,

Jeg kan måske hjælpe dig mht. musik. Kan du beskrive dit projekt?

se her: www.ahmatron.com

Mvh

Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)