Jeg har netop oprettet en hjemmeside til mit oversætterfirma, men hvorfor kommer jeg ikke frem, når man søger på dette område i google? Hvad kan jeg gøre for at dukke op? |
Hej Frøken P,
Du kan gøre flere ting for at blive fundet af Google og efterfølgende vist i søgeresultaterne.
Først og fremmest skal Google vide, at du eksisterer. Derfor skal der være nogen, der linker til din side, så du kan blive fundet i første omgang. Antallet og typen af links er også en af de vigtigste faktorer, når Google skal rangere siderne og finde ud af, hvem der skal vises øverst på en given søgning.
Dernæst skal du sikre dig, at de søgeord, som du gerne vil findes på, rent faktisk står på din hjemmeside. Gerne i titel-feltet, overskrifter og lign. også.
Hvis du vil læse mere om søgemaskineoptimering, som kunsten at blive rangeret godt på Google hedder, kan du overveje at læse lidt i nogle af de gratis e-bøger, som jeg henviser til i dette blogindlæg.
Du kan begynde det hele med at lave et link til din side i din signatur herinde på Amino. Herefter kan du tilmelde dig nogle af de mange linkkataloger, som findes på denne side. Så skal Google i hvert fald hurtigt finde din side.