Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Find mig på google?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet en hjemmeside til mit oversætterfirma, men hvorfor kommer jeg ikke frem, når man søger på dette område i google?

Hvad kan jeg gøre for at dukke op?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:10

Hej Frøken P,

Du kan gøre flere ting for at blive fundet af Google og efterfølgende vist i søgeresultaterne.

Først og fremmest skal Google vide, at du eksisterer. Derfor skal der være nogen, der linker til din side, så du kan blive fundet i første omgang. Antallet og typen af links er også en af de vigtigste faktorer, når Google skal rangere siderne og finde ud af, hvem der skal vises øverst på en given søgning.

Dernæst skal du sikre dig, at de søgeord, som du gerne vil findes på, rent faktisk står på din hjemmeside. Gerne i titel-feltet, overskrifter og lign. også.

Hvis du vil læse mere om søgemaskineoptimering, som kunsten at blive rangeret godt på Google hedder, kan du overveje at læse lidt i nogle af de gratis e-bøger, som jeg henviser til i dette blogindlæg.

Du kan begynde det hele med at lave et link til din side i din signatur herinde på Amino. Herefter kan du tilmelde dig nogle af de mange linkkataloger, som findes på denne side. Så skal Google i hvert fald hurtigt finde din side.

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:01

Tak for oplysningerne

Altså, skal jeg lave link til min side på nogle sider som handler om mit område eller er det lige meget?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:08

den hurtigste måde - hvis du er den utålmodige slags - er at oprette nogle google adwords kampagner - det koster kun når folk klikker på annoncen og du kan selv bestemme klikprisen.

se mere her:

https://adwords.google.com/select/Login?sourceid=bizsols&subid=adwords_newF&hl=da

så snart google har set din hjemmeside og indexeret den, kan du jo bare lukke kampagnen ned igen, men på den anden side
giver den dig vel også nye kunder.

Hvis du er bange for at lave noget forkert med adwords hjælper jeg dig gerne.

Og så skal du poste dit websites adresse alle steder du kan komme til det, så hvorfor ikke starte her på amino med det samme.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:16

Det er allerbedst, hvis du kan få et link fra en velbesøgt side med mange indgående links, der handler om dit område. Et link fra indholdet på en side, hvor der ikke er ret mange andre links ud, og hvor linkteksten indeholder lige præcis det søgeord, som du helst vil findes på.

Det er det optimale link. Men andre links kan også bruges.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:50

Karen B. Pedersen:

Jeg har netop oprettet en hjemmeside til mit oversætterfirma, men hvorfor kommer jeg ikke frem, når man søger på dette område i google?

Med al respekt svarer spørgsmålet lidt til: "Jeg har netop oprettet mit oversætterfirma, men hvorfor kommer jeg ikke på forsiden af Politiken hver dag?" - Og løsningerne på begge spørgsmål ligner lidt hinanden. Det handler om at gøre mediet (Politiken eller Google) interesseret i din virksomhed og få dem til at vurdere din "historie" som vigtig. Det der i praksis skal gøres er naturligvis meget forskelligt - men teorierne ligner hinanden.

Du kan læse en masse om søgemaskineoptimering her på Amino, på min blog, andre blogs og debatter eller via en betalt service som SEO Supporten. Men du skal overveje, hvor meget du selv skal lave, og hvor meget du vil have andre til at hjælpe dig med (ligesom du sikkert også bruger anden hjælp til f.eks. rengøring, bogholderi osv). Brug din tid hvor den har størst værdi!

Uanset om du selv skal lave det praktiske, eller får lidt hjælp udefra, vil jeg dog anbefale dig at sætte dig lidt ind i hvordan det hele fungerer. Det er svært at blive en god kude - og få den vare man tror man får, hvis man næsten intet ved. En del af dem der bruger SEO Supporten gør det lige præcis for at få nok overblik - gennem viden, support og rapportering, der skal til for at kunne stille de rette krav til en leverandør, og følge op på dem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)