Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet kontaktet af internationalt reklamefirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver i håbet om at få lidt hjælp, da jeg har modtaget en mail om at et firma ønsker at reklamere på min hjemmeside:

Lidt af mailen:

"Hej Flyfreak,

Mit navn er ## og jeg arbejder ved ## i
München, hvor jeg står for det danske marked indenfor online marketing!

Jeg skriver til jer, da jeg meget gerne vil høre, hvad det koster at
reklamere på jeres side. Det er et fly selskab, som er produktet. Kører
i med CPO - CPM og har i månedlige gebyrer??

Ser frem til at høre mere fra jer

- På forhånd mange tak!"

1: Jeg ved ikke hvordan landet ligger når jeg ikke er et firma, og stadig er mindreårig - hvad med skat hvis jeg bliver betalt for reklamerne?

2: Hvad er CPO - CPM?

3: Hvad kan jeg evt. regne med at ville være realistisk af betaling. Min side er på nuværende tidspunkt helt reklamefri - og dermed vil det pågældende flyselskab have 100 % af reklamerne på siden. Besøgstal: September 5373, August 5347, Maj 7766. Derudover skal det siges at min side er en af de helt klart førende hjemmesider om fly, luftfart og flyspotting i Danmark 

Det ville være dejligt hvis nogle evt. har prøvet noget lignende, og kunne give et eksempel på hvad de har fået af betaling

På forhånd 1000 tak! Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej FlyFreak,

CPO betyder at du får et beløb for hver gang din annoncør sælger noget på sin hjemmeside til en kunde som først har klikket på en annonce på din hjemmeside.

CPM betyder at du får et beløb for hver 1000 gange annoncen vises på din hjemeside.

Fordelen ved CPO er at du får et højt beløb (fx. 25-300 kr) pr. gang du henviser en kunde. Ulempen er at du ikke kan være sikker på at de kunder du henviser rent faktisk køber noget på annoncørens hjemmeside.

Fordelen ved CPM er at du er sikker på at få et bestemt beløb for hver sidevisning. Ulempen er at du ikke får så mange penge for sidevisningerne fordi annoncøren ikke ved om dine besøgende rent faktisk ser annoncerne.

En mellemløsning er PPC som betyder at du får penge for hver gang dine brugere klikker på en annonce.

Hvis du ikke har erfaring med annoncering på din side, så vil jeg anbefale dig at bruge Google adwords eller nogle af de etablerede annoncenetværk. Her får du nemlig sikkerhed for at få dine penge ind - fordi de har sporingsværktøjer til ale afregningsmetoderne (CPO/CPM/PPC).

MVH

Jon Hauge

Relation House

relationhouse.com

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:25
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

CPC = Annoncøren betaler for hvert klik, du leverer.

CPO/CPA = Annoncøren betaler for hver konvertering/ordre, du leverer.

CPM = Annoncøren betaler per tusind visninger på dit site.

CPD = Annoncøren betaler en fast pris per dag for at blive vist på dit website.

Priser afhænger fuldstændig af branche, placeringer og annonceformater.

EDIT: Nå Jon kom før mig med svar. Jeg vil også give thumbs up til blot at sætte Google AdSense på siden. På den måde kan annoncøren blot lave en placeringsmålrettet kampagne specifikt til dit website via hans AdWords-konto og selv vælge, om han vil betale på CPC- eller CPM-basis. Det er meget lettere for dig at håndtere, hvis du ikke er vant til at sælge annoncer. Og du kan blot lade pengene stå på din AdSense-konto, indtil du får tid til at stifte et firma. Wink

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene! Jeg har erfaring med AdWords på en anden hjemmeside som jeg er webmaster på - hvilket jeg ikke syntes så godt om (minimal indtjening, billedeannoncer selvom at jeg beder den kun om tekstannoncer, og reklamer for nogle sider der ikke har det fjerneste med min at gøre...

Jeg tror at det bedste for mig vil være CPD, og er der i den forbindelse nogle som kan svare på de to andre spørgsmål jeg stillede?

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 17:29

Flyfreak:
minimal indtjening, billedeannoncer selvom at jeg beder den kun om tekstannoncer, og reklamer for nogle sider der ikke har det fjerneste med min at gøre

Lyder som om du har sat det forkert op og/eller glemt at optimere implementeringen. Wink

Det er desværre umuligt at give et kvalificeret bud på CPD, når du ikke nævner noget om annonceformater eller antal sidevisninger. Kan du give lidt mere data.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 17:49

Tak for svareen! Sep: 20051, Aug 18844, Jul 22060, Jun 21522, Maj 22963

Har tænkt på 468 x 60

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 19:38

Det var ikke mange sidevisninger. Sad Dertil kommer, at 468x60 er et meget lille format, du næppe vil få en specielt høj pris for dette. Jeg er ikke ekspert i din branche, men 10 kroner i cpm er efter min opfattelse det absolut højeste, du kan forlange for en attraktivt placeret 468x60 på et relativt ukendt website som dit. Det trækker bestemt op, at du er førende i en lille niché, hvor annoncører typisk er villige til at betale højere priser, men jeg tror næppe, du kommer højere end 10 kroner på det format (Hvis nogen med kendskab til branchen er uenige, må I meget gerne byde ind). Hvis du vil konvertere dette til CPD giver det nedenstående regnestykke:

CPD = 10 * (20051+18844+22060+21522+22963) / (5 * 30) / 1000 = kroner

Samlet kunne du dermed tjene 210 kroner om måneden. Måske er de flinke og runder op til en plovmand som fast månedspris, men uanset hvad er det meget små beløb. Dette er grunden til, at jeg fortsat vil anbefale dig, at køre dette gennem et system som Google AdSense. Annoncøren kan lave annoncer præcist til dit website, du får adgang til langt flere annoncører, der potentialt kan byde hinanden op via auktionen, du skal ikke bøvle med kampagne-tracking, betaling, upload af creatives etc. etc. Det kan simpelthen ikke betale sig, at skulle rode med den slags, så længe dit website ikke er større. Brug din tid og energi på det du brænder for og er god til, indholdet, og out-source resten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står for Emirates affiliate program og her betaler vi 1.25% af salget. Det er det eneste tilbud du ville få fra Emirates, de ville ikke betale en fast pris for at være på din side. Det ville kun være store sider som The times og FT.

Men jeg syntes da at du skulle prøve at udnytte din traffik til at lave lidt penge. Hvis din side er til fly nørder, så burde du kigge på Emirates og Singapore Affiliate program da de er de eneste med Airbus A380. Der er sikkert et par af dine brugere som godt kunne finde på at flyve hvor som helst hen for den oplevelse.

Du kunne også med fordel tilmelde dig så mange affiliate programmer som muligt og lave en liste over hvilke fly de har og lave links så dine bruger kunne bestille en rejse.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 03:36

Nillerrune:
Hvis din side er til fly nørder, så burde du kigge på Emirates og Singapore Affiliate program da de er de eneste med Airbus A380. Der er sikkert et par af dine brugere som godt kunne finde på at flyve hvor som helst hen for den oplevelse.

Så kom der én på banen med lidt branchekendskab. Pisse go' idé!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:31

Det lyder super! Jeg vil meget hellere have en aftale med nogle flyselskaber som f.eks Emirates og Singapore end Google. Kunne du komme med et link til mig?

Jeg vil ikke gøre reklamer til en fast del af min hjemmeside, men jeg tror at jeg vil tage chancen nu hvor jeg selv er blevet kontaktet (helt lille må jeg vel ikke være når et flyselskab har interesse) - desuden kan jeg sige at en del af mine sider ligger godt på google (og jeg modtager mange besøgende til mine beskrivelser af de forskellige skandinaviske flyselskaber = mulighed for annoncøren at få lidt opmærksomhed når de besøgende læser om konkurenterne)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)