Sælger du f.eks en bærbar PC og tydeligt oplyser kunden om de fejl der måtte være accepterer kunden varens stand, og kan derfor ikke klage over den fejl han/hun vidste eksisterede ved købet. Det er logik for burhøns ![]() Sælger du laptops så pas på med formuleringen "Batteritid stærkt begrænset ", da det kan være svært at definere "stærkt begrænset". Du vil derfor garanteret løbe ind i diskussioner med kunder om den formulering hvis de efter 4 måneder vender tilbage! |
Det er i orden at tage helt konkrete og beskrevne forbehold for egenskaber eller fejl ved et produkt, f.eks. dårligt batteri, pixelfejl el.lign., men man må ikke tage generelle forbehold som f.eks. "købt som beset" - og det kan faktisk tænkes at f.eks. pixelfejl også er for generelt.
Men, hvis der er en specifik ting eller to du vil tage forbehold for, så er det i orden. Ellers ikke.
- og dette gælder altså i forhold til salg til forbrugere. Ved salg til erhvervsdrivende må du normalt tage de forhold, du har lyst til.
Mvh
Karsten