Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Garanti / Reklamationsret på Brugt IT

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/6/2006 12:05:46 PM Forfatter: Kim H.

Jeg tænker på F.eks. formuleringer som :


- ''Enkelte pixelfejl på skærm''

- Batteritid stærkt begrænset (ved laptops)

- Tastatur meget slidt


og lignende oplysninger i salgsøjeblikket / annonceringen.


Hvis disse ting er med på slagsbilag + annonce - er man så sikret imod at kunden mod bedre vidende kan påberåbe sig

garanti / reklamation omhandlende disse meget velbeskrevne begrænsninger ?


M.v.h.


Kim



Sælger du f.eks en bærbar PC og tydeligt oplyser kunden om de fejl der måtte være accepterer kunden varens stand, og kan derfor ikke klage over den fejl han/hun vidste eksisterede ved købet. Det er logik for burhøns  Opstår der så f.eks yderligere pixelsfejl, ja så gælder de 2 års reklamationsret.

Sælger du laptops så pas på med formuleringen "Batteritid stærkt begrænset ", da det kan være svært at definere "stærkt begrænset". Du vil derfor garanteret løbe ind i diskussioner med kunder om den formulering hvis de efter 4 måneder vender tilbage!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er i orden at tage helt konkrete og beskrevne forbehold for egenskaber eller fejl ved et produkt, f.eks. dårligt batteri, pixelfejl el.lign., men man må ikke tage generelle forbehold som f.eks. "købt som beset" - og det kan faktisk tænkes at f.eks. pixelfejl også er for generelt.

 

Men, hvis der er en specifik ting eller to du vil tage forbehold for, så er det i orden. Ellers ikke.

 

- og dette gælder altså i forhold til salg til forbrugere. Ved salg til erhvervsdrivende må du normalt tage de forhold, du har lyst til.

 

Mvh

 

Karsten

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)