Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man modtage barselsdagpenge og oprette en webbutik i mandens navn?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en lille pige 5. marts i år og holdt de obligatoriske 14 uger efterfølgende. Har derefter været på deltid med min dejlige lønmodtagermand gående hjemme hele sommeren på barsel, og barnet er nu kommet i dagpleje, 7 måneder gammel. Mange synes, det er meget tidligt og bliver harme over, at man kører tingene sådan. Vi har for det første ikke andre muligheder, og punkt 2 så lader det til, barnet trives.

Hvis ikke min mand havde kunnet gå hjemme her i sommer, havde jeg haft meget svært ved at køre en professionel virksomhed i den periode... Og kunderne havde allerede, da hun var 2 måneder gammel, svært ved at forstå, at man ikke snart skulle i gang igen. På den måde er det virkelig svært at lukke virksomheden helt. Og så kan man også miste kunder på det.

Set i bagklogskabens lys havde det været klogest at være lønmodtager i en sådan situation.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:11

sandfær-andersen:
Set i bagklogskabens lys havde det været klogest at være lønmodtager i en sådan situation.

Ligesom i stort set alle andre økonomiske forhold. :-|

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

udvikler:

sandfær-andersen:

Ligesom i stort set alle andre økonomiske forhold. :-|

Sådan ser jeg nu ikke på det... Mit firma tjener fine penge, og jeg kan få det til at fungere med små børn uden at skulle gå ned i tid. Det er da en økonomisk gevinst i stedet.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:05

sandfær-andersen:
Sådan ser jeg nu ikke på det... Mit firma tjener fine penge, og jeg kan få det til at fungere med små børn uden at skulle gå ned i tid. Det er da en økonomisk gevinst i stedet.

Jeg hentyder til, at det økonomisk set generelt bedre kan betale sig at være lønmodtager. Det gælder f.eks. også pensionsopsparinger, ferie og omsogsdage osv. udover barsel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Det er jeg nu ikke enig i ... men det er nok individuelt Big Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)