Jeg fik en lille pige 5. marts i år og holdt de obligatoriske 14 uger efterfølgende. Har derefter været på deltid med min dejlige lønmodtagermand gående hjemme hele sommeren på barsel, og barnet er nu kommet i dagpleje, 7 måneder gammel. Mange synes, det er meget tidligt og bliver harme over, at man kører tingene sådan. Vi har for det første ikke andre muligheder, og punkt 2 så lader det til, barnet trives.
Hvis ikke min mand havde kunnet gå hjemme her i sommer, havde jeg haft meget svært ved at køre en professionel virksomhed i den periode... Og kunderne havde allerede, da hun var 2 måneder gammel, svært ved at forstå, at man ikke snart skulle i gang igen. På den måde er det virkelig svært at lukke virksomheden helt. Og så kan man også miste kunder på det.
Set i bagklogskabens lys havde det været klogest at være lønmodtager i en sådan situation.
Set i bagklogskabens lys havde det været klogest at være lønmodtager i en sådan situation.
Ligesom i stort set alle andre økonomiske forhold. :-|
Sådan ser jeg nu ikke på det... Mit firma tjener fine penge, og jeg kan få det til at fungere med små børn uden at skulle gå ned i tid. Det er da en økonomisk gevinst i stedet.
Sådan ser jeg nu ikke på det... Mit firma tjener fine penge, og jeg kan få det til at fungere med små børn uden at skulle gå ned i tid. Det er da en økonomisk gevinst i stedet.
Jeg hentyder til, at det økonomisk set generelt bedre kan betale sig at være lønmodtager. Det gælder f.eks. også pensionsopsparinger, ferie og omsogsdage osv. udover barsel.